منتدى الأديبة ندا سليمان
ســـأكون كما أريد بأذن الله
اسمي: ندا سليمان
مواليد: السويس 1993
مكان اقامتي الان: الأسماعيلية
هوايتي: الكتابة و التصوير
حلمي: ان اكون كاتبة و أديبة
ادرس: كلية التجارة [ قسم انجليزي ] / S.C.U
صفحاتي على موقع الفيسبوك:-
للروايات بعنوان (حكايات على مر الزمان لـ ندا سليمان)
للخواطر بعنوان (ღخــواطر نــدا سليمان ღ)
رسائل بعنوان (No couple before marriage)
معتقداتي الدينية مسلمة وافتخر الحمد لله على نعمة الإسلام وكفى بها نعمة ^__^
اتمنى لكم اقامة سعيده معنا

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

منتدى الأديبة ندا سليمان
ســـأكون كما أريد بأذن الله
اسمي: ندا سليمان
مواليد: السويس 1993
مكان اقامتي الان: الأسماعيلية
هوايتي: الكتابة و التصوير
حلمي: ان اكون كاتبة و أديبة
ادرس: كلية التجارة [ قسم انجليزي ] / S.C.U
صفحاتي على موقع الفيسبوك:-
للروايات بعنوان (حكايات على مر الزمان لـ ندا سليمان)
للخواطر بعنوان (ღخــواطر نــدا سليمان ღ)
رسائل بعنوان (No couple before marriage)
معتقداتي الدينية مسلمة وافتخر الحمد لله على نعمة الإسلام وكفى بها نعمة ^__^
اتمنى لكم اقامة سعيده معنا
منتدى الأديبة ندا سليمان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الحلقة ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(29)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ

اذهب الى الأسفل

الحلقة ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(29)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ  Empty الحلقة ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(29)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ

مُساهمة من طرف ندا سليمان الخميس ديسمبر 04, 2014 9:50 am

[img][img]الحلقة ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(29)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ  14714023[/img][/img]





ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(29)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ


وجه اليوم المنشود
ملك من أول ما صحيت وهى متوتره أكتر من باقى الأيام وبطنها شغاله أصوواات من القاولون والحموضه
أخدت دوا وياسمين لسه مش سايباها ولا رحماها من الماسكات لغاية ما ملك حاسه إن خلاص وشها باش

ياسمين كانت هتروّح بس ملك طلبت منها تفضل معاها اليوم ده كمان ، جهزت ملك عباية إستقبال لونها وردى وشكلها رقيق أووى مامتها إشترتهالها للمقابله دى مخصوص وجهزت الطرح وكل حاجه تمام وبعد ما تممت على كل حاجه وقفت بقى الماسكات وأى حاجه تانى ومسكت المصحف فضلت تقرا فيه عشان تهدى من توترها وتطمن

وحاااااان الوقت ، ملك كانت نايمه شويه عشان تكون مرتاحه كويس وهى قاعده فى المقابله ، صحتها ياسمين عشان الحاجه صفاء كلمتهم وقالت جايه هى وإبنها بعد ساعه يدوبك ملك تجهز

قامت أخدت شاور ولبست العبايه وكان اللون الوردى شكله حلو أوى عليها إختيار ماماتها كان مناسب جداا

ولسه هتلبس الطرحه وقفتها ياسمين!!!

ياسمين: عنننندك يا قطه رايحه فين إستنى هحطلك شوية ميك آب

ملك: لأ طبعاااا مستحيل يا ماما

ياسمين: بقولك إيه بطلى عبط يا بت إنتى هحطلك يعنى هحطلك


ملك: لأ بجد يا ياسمين ماينفعش يشوفنى بميك آب أولاً لأنى منتقبه وحتى لو كنت مش منتقبه هو غريب عنى ما ينفعش يشوفنى بميك آب وثانياً بقى وده الأهم إنى لازم وخااصه فى أول مقابله محطش أى حاجه على وشى لازم يشوفنى على طبيعتى عشان يحكم صح وما أكونش بخدعه لأنه لو ما تقبلنيش كده من غير ميك آب يبقى عمره ما هيتقبلنى لأنى أكيد مش طول عمرى هفضل حاطه ميك آب فاهمه ؟؟!!

ياسمين: فاهمه طيب حتى كحل بس وبلاش أى حاجه تانى

ملك: لأ ولا كحل كمان ولا أى حاجه آخرى كريم عادى جدا من اللى انا بحطه على طول

سمعوا جرس الباب ودخل عليهم مروان بيبلغهم إن الضيوف وصلوا ملك قلبها فضل يدق بسرعه

لبست الطرحه وياسمين خرجت تشوف خالتها لو عاوزه منها حاجه فى المطبخ

ملك صلت ركعتين لله ودعت بدعاء الإستخاره

دخلت ياسمين بسرعه وقفلت الباب
ياسمين: ملك ملك مش ممكن أنا مش مصدقه وربنا ما مصدقه

ملك : إييه فى إيه ياسمين الله يكرمك أنا قلقانه لوحدى حصل إيه ؟؟!!

ياسمين : تعالى شوفى بنفسك

سحبت ملك من إيديها وإستخبوا ورا الستاره المقابله لأوضة الضيوف وقالتلها ياسمين تبص على المفاجأه وهى العريس بصت ملك وماكنتش مصدقه نفسها

جريت دخلت على أوضتها وياسمين وراها

ملك بدهشه: إلحقى يا ياسمين ، ده هو والله العظيم هو ، ده بجد ولا هزار بقى

ياسمين: يا سبحان الله أكيد ربنا له حكمه فى إنك كل شويه تشوفيه بقى أنا مبسوطه أوووى عشان الواد ده عجبنى يا بت إنتى الله بقى

بصتلها ملك وهى مبتسمه

وبتقول لنفسها ( يااااااااااااااااه يااا رب ، معقوله يكون ده العريس؟؟!! هو ده إبن الحاجه صفاء؟؟!!

معقوله يكون هو المنشد محمد عبدالرحمن
أنا مش مصدقه
ما أعظمك وما أكرمك يااا الله إتمنيت شخص فى صفاته جالى هو بنفسه

يااا رب إن كان خير لى فقدره لى ووفقنى إليه وإجمع بيننا فى خير وإن لم يكن خير لي فإصرفه وإصرف شره عنى )

ونزلت دمعة من عنيها تعبيراً عن فرحتها بكرم ربها

وقالت بحبك يااااااااااااااااا رب

جه مروان نده لملك عشان تخرج

أخدت نفس عميييق ،سمت الله وخرجت وهى بتمتم بدعاء الإستخاره

أخدت العصير وإستعدت للدخول وقبل ما تدخل سلمت على الحاجه صفاء كانت قاعده مع ماماتها بره فى الصاله والعريس ومروان وباباها قاعدين فى أوضة الضيوف

سلمت على الحاجه صفاء ، إبتسمتلها

الحاجه صفاء: بسم الله ما شاء الله على جمال ، ربنا يبارك فيكى يا حبيبتى

إبتسمت ملك ووشها إحمر من الكسوف

خدت صينية العصير ودخلت وهى باصه فى الأرض وحاسه إن قلبها من سرعة نبضاته هرب وسابها

قدمت العصير لباباها وبعده لـ مروان ووقفت عند العريس وهى باصه فى الأرض قالت بصوت هامس : إتفضل

إبتسم و إتناول منها العصير وهو باصص فى الإرض هو كمان

غمزت ملك لباباها يعنى بتسأله تقعد فين ؟!!!

قوّم مروان لأنه كان قاعد على كرسى قريب شويه من العريس وقال لملك تقعد مكانه

قعدت ملك وهى لسه باصه فى الأرض وصوت نَفَسها من التوتر ظاهر أوى

خدت نفس عميق وبصت بطرف عنيها على العريس لقته باصص فى الأرض إنتهزتها فرصه وقالت تتفحصه شويه قبل ما يرفع عينه من ع الأرض Wink

الأول نظره سريعه عليه بوجه عام كان واضح من قاعدته إنه طويل زيها (Y)

كان لابس بنطلون إسود ،قميص رمادى فاتح ولابس كرفته لونها نفس لون البنطلون

شكله كان أنيييق أووى خاصه إن اللبس الغامق ده كان لايق مع بشرته

أبيض وملتحى ، لابس نضاره، شعره بنى كثيف وناعم وفيه عرق على جبينه واضح إنه هو كمان متوتر زيها Very Happy

رفع إيده ومسح العرق بمنديل شافت إيده صوابعه طويله وإنسيابيه شكلها عجب ملك أوى ، من الآخر كله على بعضه عجبها شكلاً ^_^ Wink

وخرجها من إختلاس النظرات ده صوت باباها وهو بيسأل العريس عن أخبار شغله يعنى بيفتح كلام !!

لمحته ملك وهو بيتكلم
طريقته فى الكلام حلوه أوى وشافت عيونه
أخيراً بص فى مكان غير الأرض Very Happy

شفاتها من ورا نضارته ^_^ ،عيونه عسلى فاتح ^_^

مرت ربع ساعه وملك قاعده بتتفرج على العريس وأبوها وهم بيتكلموا عن الشغل والسياسه ومواضيع كتير وبتقول فى نفسها :\

((هو ده وقته يا بابا >.< ، طاب إدينى فرصه أقول حاجه محسسنى إنه جاى يخطبك إنت Sad مااشى أمجدى إحنا فينا من كده >.< Sad ))

وزى ما تكون مامتها سمعت حديثها مع نفسها Very Happy
ندهت لباباها قلتله عوزاك لحظه فغمز لمروان مايقمش لحد ما هو يرجع وقام يشوف مراته


مجدى : إيه يا مايسه خير فى حاجه ؟!

مايسه : خيير ؟؟!! وكمان بتسأل إيييه فى إييييه >.< ؟؟!!!
إنت يعنى محروم كلام ده إنت حتى ما بتحبش الرغى شغال لوكلوك البت ما نطقتش من ساعة ما دخلت وبيتهيألى العريس ما شفهاش أصلاً >.<
بدل ما تفتحلهم كلام تتكلم إنت معاه وبعدين يا سيدى لما ربنا يريد والموضوع يتم هيقعد معاك ترغوا براحتكم ماحبكتش إنهارده يا مجدى >.<

مجدى: طاب وأنا أعمل إيه يا مايسه لقيتوا قاعد ساكت ومحرج كده قلت أفتح معاه كلام Very Happy

مايسه : بص يا حبيبى أنا عندى فكره أقعد شويه بره الأوضه كده وسيبهم يتكلموا ملك لما مروان يكون معاهم هتحس بإن الأحراج إترفع شويه تلاقيها مكسوفه منك أوى أو لو ناوى تقعد بلاش تتكلم فى حاجه عشان خاطرى سيبهم يتكلموا شويه بقى >.<

مجدى : حااضر :\
هعمل تليفون أطمن ع المشروع وبعدين أروحلهم ، بس الواد ده ما شاء الله عليه متكلم ودماغه توزن بلد والكلام معاه مايتشبعش منه صراحه


مايسه : يا رب صبرنى >.<
أنا ماشيه عشان سايبه الست لوحدها قبل ما ضغطى يرتفع >.< >.<

Very Happy

نروح للأوضه حيث العريس والعروسه والعزول قصدى مروان Very Happy ^_^

ملك أول ما باباها خرج تنفست الصعداء Very Happy

وتقريباً كده العريس كمان Very Happy

لأنه أول ما باباها مشى كح كحه خفيفه كده (إحم إحم ) وقالها وهو باصص فى الأرض : إزيك يا أنسه ملك ؟؟!!

حاولت تهدى نفسها من التوتر شويه وردت بصوت هامس وبرده باصه فى الأرض :
الحمد لله بخير

محمد: أنا محمد عبدالرحمن ، 25 سنه ، متخرج من كلية علوم ، وبشتغل فى شركة( ...) للبترول ، بشتغل فيها من حوالى سنتين تقريباً ، وعندى شغل تانى أو هى هوايه يعنى أنا منشد دينى

ملك بصوت هامس برده : أه ما أنا عارفه ، أهلاً وسهلاً بحضرتك Smile
أنا حضرت لحضرتك ندوات وحفلات كتير ما شاء الله تبارك الله ربنا يوفق حضرتك Smile

محمد: متشكر جداً Smile
أنا كده عرفتك بنفسى بوجه عام يا أنسه ملك تحبى تعرفى عنى إيه ؟؟!
إتفضلى إسألى وأنا مستعد للأجابة


ملك حاسه إن كل الأسئله إللى كانت مجهزاها طااااارت من دماغها Very Happy
مش قادره تجمع ولا سؤال Very Happy !!

وأخييراً إفتكرت سؤال من إللى كانت مجهزاهم وقالت : هو حضرتك حافظ أد إيه من القرآن الكريم ؟؟

إبتسم ورد Smile : الحمد لله ، ربنا أنعم عليّا حفظت القرآن الكريم وأنا عندى 11 عام

إبتسمت ملك Smile : بسم الله ما شاء الله ربنا يبارك فى حضرتك
(وكانت بينها وبين نفسها خايفه يسألها نفس السؤال وكسوووفه من نفسها عشان مش حافظه كتير )

محمد: اللهم آميييين وإياكـِ Smile

(محمد عارف من والدته لما سألها إن ملك لسه بادئه حفظ فى القرآن ولسه فى الاول لذلك محبش يسألها نفس السؤال ده عشان ما تحسش إنه بيستعرض قدامها أو عشان ما تفهمش سؤاله بشكل تانى أو يسببلها أى ضيق أو حرج)

ملك الأسئله بدأت تتجمع أهه وترجعلها الذاكره إللى كانت فقداها Very Happy وسألت : طيب إيه طموحات حضرتك فى المستقبل يعنى أو ناوى تعمل إيه إن شاء الله ؟؟!!


محمد: أممم أكيد مش هقف عند إللى وصلتله ده ، بس من ناحية الشغل الشركه بتاعتى عامله تدريبات فى بلاد تانيه يعنى وهتختار مجموعه لتتدريب ده أتتمنى أكون واحد من إللى هيتم إختيارهم يعنى لأن التدريبات دى هتزود خبرتى فى المجال ده وفى الشركه يعنى وأكيد حاجه كويسه جداً لما أتعلم حاجه جديده فى المجال إللى بحبه Smile

ملك: ما شاء الله ، ربنا يوفق حضرتك Smile

محمد: طيب وممكن حضرتك تجاوبى على نفس السؤال؟؟

ملك: أنا أأه حاضر ، هو حالياً أنا إلتحقت بمعهد إعداد الدعاه ، نفسى أكون داعية إسلاميه Smile
وعندى حلم تانى ، ده حلمى من صغرى إنى أكون أديبه ليها كلمة مؤثره فى نفوس الناس ووقت ما تفارق الحياه تفضل كلماتها ليها أثرها وبتحكى عنها لكل الأجيال إللى بعدها Smile

إبتسم محمد (وهم كل ده يتكلموا وباصين فى الأرض )
فجأه محمد رفع عينه فى نفس اللحظه إللى ملك رفعت عينها فيها وتلاقت العينان ^_^ Wink

وبسرعه كل واحد رجع تانى بص فى الأرض Very Happy

وكان ده آخر كلام بينهم حيث دخل الحاج مجدى وملك إتكسفت تتكلم معاه تانى قصاد باباها وباباها مادلهاش فرصه أصلاً لأنه كمل مسلسل الرغى Very Happy Very Happy


وخلصت المقابله ومشيوا الضيوف بعد ما حددوا ميعاد عشان الحاج عبدالرحمن وأخوات محمد يجوا يتعرفوا على ملك وأهلها

وبعد ما مشيوا ياسمين بتقول لملك: هاا يا قطه إيه الأخبار Wink ؟؟!!

ملك: زى الأهرام :\ !!! أظن سمعتوا وإنتوا قاعدين بره مالحقتش أقول كلمتين على بعض ، أول مره أعرف إن عمك بيحب الرغى كده >.<

ياسمين: هههههههههههه كان واكل الجو منك Very Happy يا خسارة كتالوج الأسئله إللى جهزتيه Very Happy Razz
بس الحمد لله خالتى أنقذتك شويه وقومته

ملك: على أساس لحقنا برده :\ !!!
بس مش مشكله خلاص قدرت ألاحظ أسلوبه وكده بقى يعنى Smile وربنا ييسر إدعيلى بقى Smile


خلونا نسيب ملك وأهلها بيتكلموا عن العريس ونروح للعريس ومامته فى العربيه ^_^
من أول ما نزلوا وهو مبتسم فتح لمامته باب العربيه وركب برده وهو مبتسم ^_^


الحاجه صفاء: يا سلام ع الإبتسامه الحلوه يا سلام ^_^
ربنا يديمها إيه يا حبيبى حاسس بإيه ؟؟!!


محمد: صراحه يا أمى مالحقتش أتكلم معاها Very Happy
ولا لحقت ألقط شكلها كويس غير كام لحظه كده إختلاس نظر وباقى القاعده كنت حاسس إنى رايح أخطب باباها Very Happy هههههههههههه


الحاجه صفاء: هههههههههههه ما أنا فعلاً قاعده بره وماسمعتش صوت ملك خالص


محمد: هى إتكلمت بس سؤالين على بعض كده وكمان ماكلمتش إجابتهم كويس :\
بس صراحه يا أمى ما شاء الله تبارك الله عليها واضح إنها إنسانه عاقله ودماغها كبيره يعنى وكمان ما شاء الله عليها شكلاً جميله ^_^
ربنا ييسر كده من هنا ليوم الزياره التانيه هصلى إستخاره وإللى فيه الخير يقدمه ربنا Smile

الحاجه صفاء : ياا رب يا حبيبى Smile


ووصلوا بيتهم ، دخل محمد أوضته قلع الكرفته ورمى نفسه على السرير بص فى السقف وفضل يفتكر ملامح ملك ^_^
صوتها ، وأسلوبها فى الكلام ^_^ إبتسم قام إتوضى عشان يصلى إستخاره Smile


يلا بقى نروح لملك Wink

من ساعة ما مشيوا وهى حاسه إنها فرحانه أووى ^_^ ومش عارفه ليه !!!

دخلوا يناموا هى وياسيمن ، ياسمين أول ما حطت راسها ع المخده رااحت فى نوم عمييق Very Happy

وملك مجلهاش نوم ، مش قادره تبطل تفكير فى الموضوع ووش محمد مش عاوز يروح من بالها ولا صوته ^_^
قامت من ع السرير وطلعت فى البلكونه تشم شوية هوا ، بصت للسما وهى مبتسمه Smile

السما صافيه أوى إنهارده والنجوم بتلمع والقمر منور الدنيا ^_^
رفعت ملك إيديها للسما ودعت ربنا يدلها على الصح فى الموضوع ده

وشالت صورة محمد من دماغها وأى حاجه تانى تخصه عشان تعرف تصلى ودخلت إتوضت وصلت إستخاره

رفعت إيديها للسما ودعت ((اللَّهُمَّ إنِّي أَسْتَخِيرُكَ بِعِلْمِكَ , وَأَسْتَقْدِرُكَ بِقُدْرَتِكَ , وَأَسْأَلُكَ مِنْ فَضْلِكَ الْعَظِيمِ فَإِنَّكَ تَقْدِرُ وَلا أَقْدِرُ , وَتَعْلَمُ وَلا أَعْلَمُ , وَأَنْتَ عَلامُ الْغُيُوبِ
اللَّهُمَّ إنْ كُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّ (زواجى من محمد عبدالرحمن) خَيْرٌ لِي فِي دِينِي وَمَعَاشِي وَعَاقِبَةِ أَمْرِي
فَاقْدُرْهُ لِي وَيَسِّرْهُ لِي ثُمَّ بَارِكْ لِي فِيهِ , اللَّهُمَّ وَإِنْ كُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّ (زواجى من محمد عبدالرحمن)
شَرٌّ لِي فِي دِينِي وَمَعَاشِي وَعَاقِبَةِ أَمْرِي, فَاصْرِفْهُ عَنِّي وَاصْرِفْنِي عَنْهُ وَاقْدُرْ لِي الْخَيْرَ حَيْثُ كَانَ ثُمَّ ارْضِنِي بِهِ ))


و فى نفس اللحظه محمد رافع إيديه للسما وبيدعى بنفس الدعاء Smile ((اللَّهُمَّ إنِّي أَسْتَخِيرُكَ بِعِلْمِكَ , وَأَسْتَقْدِرُكَ بِقُدْرَتِكَ , وَأَسْأَلُكَ مِنْ فَضْلِكَ الْعَظِيمِ فَإِنَّكَ تَقْدِرُ وَلا أَقْدِرُ , وَتَعْلَمُ وَلا أَعْلَمُ , وَأَنْتَ عَلامُ الْغُيُوبِ
اللَّهُمَّ إنْ كُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّ (زواجى من ملك مجدى) خَيْرٌ لِي فِي دِينِي وَمَعَاشِي وَعَاقِبَةِ أَمْرِي
فَاقْدُرْهُ لِي وَيَسِّرْهُ لِي ثُمَّ بَارِكْ لِي فِيهِ , اللَّهُمَّ وَإِنْ كُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّ (زواجى من ملك مجدى)
شَرٌّ لِي فِي دِينِي وَمَعَاشِي وَعَاقِبَةِ أَمْرِي, فَاصْرِفْهُ عَنِّي وَاصْرِفْنِي عَنْهُ وَاقْدُرْ لِي الْخَيْرَ حَيْثُ كَانَ ثُمَّ ارْضِنِي بِهِ ))


وجه ميعاد زيارة أهله المره دى ماشافش ملك عشان باباه وأخوه كانوا موجودين لذلك خرجت بنقابها ، ودخلوا البنات كلهم يقعدوا مع بعض جوه وملك رفعت النقاب

إتعرفت على إخواته بس مش كلهم كانوا موجودين !!

عرفت إنه عنده أخ أكبر منه بـ 4 سنين #معتز مدرس متجوز وعنده بنتين وولد وبيشتغل فى السعوديه لذلك ملك ماشافتهوش فى اليوم ده

وبعده أخته #سُميه أكبر من محمد بسنتين متجوزه وعندها بنت

وبعدها محمد

وبعده #محمود أصغر من ملك بسنتين أد مروان يعنى وفى كلية صيدله وهو إللى قاعد معاهم جوه

وآخر العنقود الأنسه #ساره لسه متخرجه من الثانويه العامه ومستنيه النتيجة ^_^

إتعرفت ملك عليهم وخاصه على سُميه لأنها تعرف ساره من المقرأه أما سُميه فأول مره

تشوفها وحبتهم أوى وهم كمان حبوها ♥️ ^_^

ملك ماشافتش محمد غير وهى طالعه تسلم وكانت بالنقاب فمامتها طلبت منها تجيب حاجه من المطبخ وهى رايحه عدت على الأوضه وإختلست النظر لمكان محمد ولقته بصلها وإبتسم ^_^ بسرعه نزلت عنيها فى الأرض وجريت ع المطبخ ^_^

وبعدها ماشافتهوش تانى Sad !

ملك كل يوم تصلى إستخاره ودايماً حاسه براحه نفسيه للموضوع ومرتاحه أوى لمحمد بس خايفه تقول رأيها وتدى الموافقه يكون هو رأيه العكس و هى ما عجبتهوش Sad !!

وفضلت عايشه فى الحيره دى >Sad

لحد ما لقت مامتها قالتلها محمد إتصل بباها عاوز يجى يشوفها لوحده من غير ماحد يجى معاه من أهله ولأنها ما إتكلمتش معاه كويس فحابب يقعد معاها تانى

ملك فرررحت جداااا ^_^

لأنها من خلال المقابله دى بقى هتتشجع وتقدر تستنبط رأيه فيها عشان قلقها وحيرتها يزولوا شويه Smile

كمان فرحت أكتر لأن باباها مش هيكون موجود Very Happy

عنده شغل مهم لذلك مروان هيكون حاضر مكانه ^_^

أولاً لأنها بتتكسف وبابها موجود إنها تتكلم مع محمد إنما مروان زى توأمها عادى يعنى هتعرف تاخد راحتها أكتر ، أما عن السبب التانى فعشان باباها مايعملش زى أول مقابله Very Happy


إستعدت ملك زى أول مقابله وبرده ماحطتش ميك آب بس كانت لابسه عبايه تانيه لونها تركواز وبرده كانت حلوه أوى عليها (Y) Wink

وقعدت تنتظر محمد فى توترها المعهود ^_^

رن جرس الباب عرفت إنه جه Smile

فرشت سجادة الصلاة صلت ركعتين لله ودعت دعاء الإستخاره ^_^

خرجت مع مروان ودخلت الأوضه وفى إيديها صينينة العصير ^_^
وأول ما شافته إستغربت ^_^


خلونا نكمل المقابله المره الجايه بقى ونعرف ملك إستغربت ليه ^_^ Wink

لـ #ندا #سليمان
ندا سليمان
ندا سليمان
Admin

عدد المساهمات : 242
تاريخ التسجيل : 23/11/2014
العمر : 30

https://nadasoliman.yoo7.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى