منتدى الأديبة ندا سليمان
ســـأكون كما أريد بأذن الله
اسمي: ندا سليمان
مواليد: السويس 1993
مكان اقامتي الان: الأسماعيلية
هوايتي: الكتابة و التصوير
حلمي: ان اكون كاتبة و أديبة
ادرس: كلية التجارة [ قسم انجليزي ] / S.C.U
صفحاتي على موقع الفيسبوك:-
للروايات بعنوان (حكايات على مر الزمان لـ ندا سليمان)
للخواطر بعنوان (ღخــواطر نــدا سليمان ღ)
رسائل بعنوان (No couple before marriage)
معتقداتي الدينية مسلمة وافتخر الحمد لله على نعمة الإسلام وكفى بها نعمة ^__^
اتمنى لكم اقامة سعيده معنا

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

منتدى الأديبة ندا سليمان
ســـأكون كما أريد بأذن الله
اسمي: ندا سليمان
مواليد: السويس 1993
مكان اقامتي الان: الأسماعيلية
هوايتي: الكتابة و التصوير
حلمي: ان اكون كاتبة و أديبة
ادرس: كلية التجارة [ قسم انجليزي ] / S.C.U
صفحاتي على موقع الفيسبوك:-
للروايات بعنوان (حكايات على مر الزمان لـ ندا سليمان)
للخواطر بعنوان (ღخــواطر نــدا سليمان ღ)
رسائل بعنوان (No couple before marriage)
معتقداتي الدينية مسلمة وافتخر الحمد لله على نعمة الإسلام وكفى بها نعمة ^__^
اتمنى لكم اقامة سعيده معنا
منتدى الأديبة ندا سليمان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الحلقة ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(7)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ

اذهب الى الأسفل

الحلقة ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(7)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ  Empty الحلقة ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(7)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ

مُساهمة من طرف ندا سليمان الأحد أغسطس 23, 2015 12:44 pm


[img]الحلقة ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(7)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ  11836710[/img]



ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(7)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ

وقفنا الحلقه إللي فاتت عند أما

غسلت مريم وشها مكان البكا ، وقررت تقوي قلبها وتركن مشاعرها على جنب عشان تقدر تكمل رسالتها على خير ، وقفت في الشباك شويه تتأمل الطبيعه ، بعدين قررت تتمشي شويه ، لبست ونزلت ، بلغت مسز مارثا وخرجت وفجأه وقفت مكانها مصعوقه ‏‎gasp‎‏ رمز تعبيري وهي شايفه عمرو جاي ناحية الباب ، إتعصبت وقالت لنفسها (( هي حصلت يمشي ورايا لحد هنا ‏‎upset‎‏ رمز تعبيري ده أكيد مجنون بس أنا لازم أوقفه عند حده )) ، راحت ناحيته ووقفت في طريقه والشرر بيتطاير من عينيها وقبل ما تتكلم سمعت صوت مارثا جايه ناحيتهم وبتتكلم بفرح

_ Amr I miss you so much my son

سلمت عليه ومريم بتتابعهم بذهول ‏‎gasp‎‏ رمز تعبيري وبعد السلامات إلتفتت مارثا لمريم

: هذا هو زميلك في السكن الذي حدثتك عنه ، أعرفك بـ دكتور أمر

جحظت عينيها وفضلت تبص لعمرو شويه ولمارثا شويه وفجأه فقدت الوعي ، فاقت على صوت عمرو وهو بيندهلها ويحاول يفوقها ومارثا واقفه جنبه ، قامت من على كنبة الأنتريه ، بصتلهم بذهول وجريت على أوضتها من غير كلام
فإلتفتت مارثا لعمرو : أمر أشعر أن بها شيئاً ما كانت طبيعيه حتى ذهبت للجامعه !

اتنهد عمرو : دعيها ولا تقلقي ستصبح بخير

_ هل تعرفك من قبل ؟ بدت وكأنها تعرفك

_ أوه نسيت أنا أخبرك أنا سأكون المشرف على رسالتها

_ رائع جداً سيكون هكذا أفضل لها ، هيا إذهب واسترح في غرفتك حتى أحضر الطعام لقد صنعت لك أسماكك المفضله

_ وااااو ، أنا جاااائع جداً سأبدل ملابسي وأعود لألتهم أسماكك الشهيه

إبتسمتله بود ‏‎kiki‎‏ رمز تعبيري سابها وراح لأوضته ، رمى نفسه ع السرير وسرح في السقف ، آخر حاجه كان يتوقعها إن مريم تكون شريكته في السكن ، ضحك بفرح ‏‎grin‎‏ رمز تعبيري وإفتكر ردود أفعالها فضحك أكتر ، غير هدومه وبص للمرآيه وهو بيبتسم بمكر وقال لنفسه : وراكـِ~ وراكـِ~ والزمن طوويل يا مريم ‏‎devil‎‏ رمز تعبيري !
~
~
~
مريم بعد ما سابتهم كورت نفسها ع السرير وفضلت تعيط من غير ما تعرف سبب محدد لبكاها ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري ماكنتش متوقعه مفاجئه زي دي !
لما شافته حست إنها عاوزه تضربه وتبكي وتلومه عشان سابها لوحدها السنين دي كلها ، رغم إن هي إللي إختارت كده بس ماكنتش عاوزاه يبعد عنها مهما رفضته وقالتله يبعد ، لما عيونها بتلمحه لحظه واحده بترتبك ودقات قلبها بتتلغبط دلوقتي هي في ورطه أصبح مش بس هتلمحه لأ هتشوفه 24 ساعه وهي في الجامعه وهي في البيت كمان !!!
قعدت ع السرير ، زفرت بضيق وقلق وفكرت هتعمل إيه في الورطه دي ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري !!!!

•••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●••••••

وصلت عند المأذون وكان في إنتظارها هو و عمها ، بصتله بعيون ملياها دموع الخوف والألم ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري لف وشه الناحيه التانيه ، دخلوا وبدأ المأذون يكلمهم عن الطلاق ويقنعهم يتراجعوا عن قرارهم لكن طارق مصمم على رأيه ، بدأ المأذون إجراءات الطلاق ، طلب من طارق يرمي عليها اليمين ، بصلها طارق ودقات قلبه سريعه جداً ، الكلمه مش راضيه تطلع ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري لمعت عيونه وهو شايف الضعف والندم والخوف إللي في ملامحها وهي قاعده فـ مكانها بترتجف ، قلبها بيصرخ ويرجوه مايرميش عليها اليمين ، عاوزه دلوقتي حالاً تترمي في حضنه ، ماكنتش تعرف ان الطلاق صعب أووي كده ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري

_ إ إ إنتي ط شيمااااااااااااااء

ماقدرتش تستحمل هول الموقف وفجأه فقدت وعيها وقبل ما تقع من ع الكرسي لحقها وحوطها بإيديه وهو بيهتف بإسمها ، ومن غير ما يلتفت للهرج إللي حصل عند المأذون ولا لـ إللي بيتكلموا حوليه شالها ، حطها في العربيه ، طلّع برفيوم وبدأ يفوقها وأول ما بدأت تستعيد وعيها فضلت تبكي ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري

من غير ما يتكلم ساق بيها على شقتهم ، شالها وطلع بيها ، حطها في سريرها ، راح المطبخ عملها كوباية لمون ورجع سندها وشربها غصب عنها ، بتبصله ولسه بتبكي وصوت نحيبها بيعلى ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري فضل يمسح على شعرها بحنان ويهديها بعدت إيديه عنها و صرخت في وشه : إطلع بررررره أنا بكرهك بكرهككك
وقلبه ترجم جملتها صح دلوقتي بتقوله محتاجه حضنك ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري محتاجه تلملم شتات قلبها بضمته فضمها لحضنه ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري إستخبت في حضنه وتبتت فيه ومازالت بتبكي وتردد : ماتسبنيش حرااام عليييك أنا مليش غيرك ، جالك قلب تطلقني ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري

_ والله ما نطقتها أنا ماطلقتكيش يا حبيبتي خلاص والله

_ بس كنت هتقولها كنت هتطلقني وتسيبني لوحدي ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري

طبع قبله على راسها ‏‎kiss‎‏ رمز تعبيري وهو بيربت على ضهرها : ماتخافيش والله ما هسيبك إهدي عشان خاطري بقى إهدي ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري

بصوت متهدج : من من يوم ما ابويا ماتتت وحـ حضنك أحن حضن عليا حرام عليك توجع قلبي كده أنا ما أستاهلش منك كل ده والله شريف مجرد زميل وراجل متجوز ومخلف وبيحب مراته انا اغمى عليا في الشغل وخاف اركب مع تاكسي يحصلي اغماء تاني والله والله ما فيه اي حاجه من اللي بتفكر فيها

_هشششششش بس خلااااص والله مصدقك ، ماتقوليش أي حاجه تاني إهدي ونامي وبس

فضل يربت على ضهرها لحد ما نامت في حضنه ، سند راسها ع السرير ، خد مفاتيح عربيته ونزل وهو بيكلم حماته تلم هدوم مراته وبنته لحد ما يوصلهم .....

•••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●••••••

ودعوا شيرين ، خدوا شنطهم ومشيوا في طريقهم للمطار ، في نفس اللحظه اللي وصل فيها عصام هو وخطيبته للمطار ، خلصوا الاجراءات وركبوا الطياره في انتظار الإقلاع ، ووصل ناصر ومعاه داليا ولارا خلصوا هم كمان الاجراءات وركبوا الطياره ، مسك عصام إيد سما وطبع قبله عليها وهو بيبصلها بحب : وحشتيني أوووي ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري

_إنت أكتر يا حبيبي ‏‎kiki‎‏ رمز تعبيري

_ ارحموني بقى وقولي لأبوكي يحدد ميعاد الفرح كاتبين الكتاب بقالنا سنه هنخلل جنبه ولا ايه ‏‎upset‎‏ رمز تعبيري !!

_هههههههههههه انت عارف شرطه أخلص دراسه ولو عاوز الفرح آخر يوم في الامتحانات مفيش مانع هااانت كلها سنه واحده وبعدين ما تقول لعدنان يتكلم معاه هو بيحب عدنان جدااا وبيسمع كلامه

_لا سيبي عدنان في الهم إللي هو فيه ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري

_أنا قلقانه أوي على عدنان وبابا وماما كمان قلقانين عليه حتى لما بيكلمهم صوته مخنوق أوي وحزين رغم انه بيمثل الفرح عشان خاطري يا عصام قولي ماله يمكن أقدر أساعده

_هحكيلك بس ماتقوليش لمامتك ولا تحاولي تتدخلي أو حتى تفتحي الموضوع ده مع عدنان ابداااا

_حاضر والله مش هجيب سيره لحد

حكالها عن البنت إللي عدنان حبها 3 سنين وفي الآخر طلعت متجوزه

_يااااااه 3 سنين يا عدنان ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري ! والله حرام عليه نفسه بقى كده بيقسى عليها أوي

_ وهو ذنبه إيه و لاّ كانت هتفرق إيه لو قالها ما كده كده طلعت متجوزه ومخلفه كمان

_تفرق كتييير طبعا على الأقل ماكنش هيعيش قلبه على وهم كده لمدة 3 سنين بحالهم ومين قالك أصلاً إن دول ولادها ولا إللي كانت بتكلمه زوجها ؟! وبعدين عدنان معقد نفسه أوي ومأزم الموضوع مع انه لو حب بجد يعني وواحده حبته هتتقبل أي حاجه مش هيهمّها أي شيئ تاني يعني ، طيب أنا أقدر أعمل إيه عشان أساعده ؟؟

_ ولا حاجه ، مفيش حاجه نقدر نعملها غير إننا ندعيله

_كان نفسي أوي يروح باريس كان لازم يغير جو شويه

_اتحايلت عليه كتير ومارضيش ربنا يعينه ويسعده

_ يا رب
~
~
~
وصلت الطياره وأول ما وصلوا الفندق ناصر راح يحضر مؤتمر وداليا دخلت تنام واخدت لارا في حضنها عشان يبقوا فايقين للحفله بالليل ، وقبل الحفله بساعتين صحاهم ناصر عشان يجهزوا ، داليا لبّست لارا وسرحتلها وقبل ما تلبس صلت ركعتين حاجه لله عشان يدبرلها أمورها وتلاقي شغل ، لبست فستان بنفسجي ستان ، فضفاض وفيه من الوسط فيونكه بيضه وعليه خمار من نفس لون الفيونكه ، وقفت قدام المرآيه تعدل خمارها ، صفّر ناصر بإعجاب : الله الله ايه الشياكه والاناقه دي الملكه هتاكل الجو انهارده ‏‎wink‎‏ رمز تعبيري

ضحكت داليا وهي بتحط آخر دبوس : هههههههه ملكة ايه وآكل الجو ايه بس يا خالو الله يجبر بخاطرك ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري

_طاب وربنا قمر ‏‎wink‎‏ رمز تعبيري

_ قمر بالستر ‏‎grin‎‏ رمز تعبيري ‏‎colonthree‎‏ رمز تعبيري ويلا بقى لو سمحت عشان ما نتأخرش هناك إنت عارفني زي الكتاكيت بنام بدري

_طااايب يلا عشان لارا مستنيه من بدري وغالباً بتنام على نفسها
~
~
~
_يووووه يلا يا سما بقى هنتأخر

_يا حبيبي خلاص اهه والله خلصت ،، ايه رأيك كده ‏‎kiki‎‏ رمز تعبيري ؟

_قمر يا اخواتي قمر بس طالع من القوصّه حته يا هانم ‏‎upset‎‏ رمز تعبيري دخلي شعرك

_حاضر اهه كده تمام ؟؟

_تمام يلا بينا

وصلوا كلهم وبدأت الحفله بكلمه من المنظم للمؤتمر والحفلة وبعدها تعريف بأسماء الشركات الحاضره ، ناصر ساب داليا وراح مع صحابه وداليا ملهاش في جو الأغاني والرقص ده فأخدت كوباية عصير ووقفت قرب البحر بعيد شويه عن الدوشه ، لارا اتعرفت على صحاب هناك واستأذنت منها تقعد معاهم ، فضلت تدور بعنيها على حد عربي أو مسلم ولقت 2 بس محجبات غيرها ، ماكنتش تعرف ان الموضوع صعب كده مش عارفه تتعرف علي حد ولا تدور على شغل هنا !
بصت للسما وقلبها بيناجي ربها يدلها ع الطريق :')) ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري
.
.
لمحها واختفت الابتسامه إللي على وشه وهو بيحاول يفتكر شاف الملامح دي فين !!!
لاحظت سما فسألت : مالك يا عصام ؟؟!

_ مش عارف بشبه ع البنت إللي هناك واقفه عند السور دي

_ أي واحده ؟؟!!

_إللي لابسه خمار أبيض دي حاسس إنني شفتها قبل كده !

_ نعم نعم وشوفتها فين بقى إن شاء الله ‏‎upset‎‏ رمز تعبيري !!

_لا إله إلا الله إنتي بتفهمي إزاي حضرتك بقولك مش فا ‏‎gasp‎‏ رمز تعبيري

وهنا افتكر شافها فين وجه في باله المشهد وهو ماسك الكاميرا وبيتفرج على صورها

((((((( عصام : إيه الصور دي كلها يا ابني ! مش شايف فيها حاجه مميزه يعني عشان يتشقلب كيانك كده !
أخد عدنان الكاميرا منه : أولاً ما اسمحلكش تبص عليها كده
عصام : لا يا راجل ‏‎grin‎‏ رمز تعبيري
عدنان : وثانياً بقى وده الأهم إني شايفها كلها على بعضها مميزه !!))))))

_سماااا إلحقي دي نفس البنت إللي بيحبها عدنان ‏‎gasp‎‏ رمز تعبيري

_بتهزر ‏‎gasp‎‏ رمز تعبيري !!!

_لا والله متأكد وإللي أكدلي اكتر نادرا لما تشوفي واحده لابسه خمار كده وقبل كده لفت انتباهي الموضوع ده لما شفتها في الصور لابسه خمار !

_حيث كده بقى سيبلي أنا الموضوع ده ‏‎wink‎‏ رمز تعبيري

_هتعملي إيه بس !!

_ملكش دعوه إنت ‏‎wink‎‏ رمز تعبيري

سابته وراحت ناحية داليا وقفت عندها وإبتسمت بود : مساء الخير ‏‎kiki‎‏ رمز تعبيري

ردت داليا بنفس الإبتسامه الودودة : مساء النور ^_^

مدت إيديها بالسلام : أنا سما

سلمت داليا : أهلا بيكي وأنا داليا

جت لارا اخدت من شنطة داليا حاجه ومشيت

_عسوله خالص بنتك ما شاء الله ربنا يحميها

_يا رب ، دي لارا بنت خالي

_ اااه أظن جايه مع زوجك صح ؟

_لأ جايه مع خالي وبنته ، خالي مدير شركة (........)

_ انتي سكرتيرته ؟؟

_ لأ أنا حاليا بدور عل شغل

_ممتاز جدا انتي متخرجه من ايه ؟؟

_آداب انجليزي وعملت دكتوراه هنا

_رائع وممتاز جداااا ابن عمي عدنان يبقى مدير شركة (....) وخطيبي صاحبه ويبقى نائب المدير هو بيحب يوظف العرب المهاجرين عنده في الشركه وكنا بندور على سكرتيره خاصه ومساعده لعدنان وبمرتب عالي جدا ايه رأيك ؟؟

تهللت اساريرها وقلبها رقص من الفرحه : أنا أنا معنديش أي مانع خالص ^_^

سألت بمكر : يعني مش ممكن زوجك يعترض على مواعيد العمل أو كثرة تواجدك في الشركه ؟؟

_ لا خالص لإني مش متزوجه يعني مستعده لأي ظرف

سما بفرح : عظييييم جدا ^_^ يبقى اتفقنا هاتي رقمك عشان اكلمك لمقابله في الشركه Wink

_حاضر اتفضلي ^_^

ملتها الرقم بفرح ، ابتسمت سما اللي قلبها كان بيرقص من الفرح اكتر من داليا ، كانت قاصده تسأل عن الزوج عشان تعرف هي فعلا متزوجه ولا لأ والحمدلله داليا جاوبت بإللي كانت بتتمناه

_مبسوطه أوووي إني اتعرفت عليكي يا داليا وشكلنا هنبقى صحاب قريبين من بعض اوووي Wink

_ربنا يحفظك ده شئ يسعدني جدا ^_^

_ هستأذنك بس هشوف خطيبي عشان بيتصل عليا مايقدرش على بعدي ههههه من كتر ما انا خنقاه

_ههههههه بنا يخليكم لبعض

_ميرسي يا حبيبتي بعد اذنك

_اتفضلي

بعد ما سما مشيت داليا عيونها لمعت بالدموع وهي باصه للسما وبتشكر ربنا على كرمه :')) كانت لسه بتدعي ومش عارفه تتصرف والشغل جالها لحد عندها وبمرتب كبير ، هي فعلاً في أمس الحاجه للفلوس دي ومستعده تتعب وتضغط على نفسها مهما كانت طبيعة الشغل ، بس اهلها مايحتاجوش حاجه ....
.
.
.
_ايه التأخير ده كله يا سما عملتي إيه ؟؟

_ امممممم تدفع كام Razz ؟

_خلصي يا سما بقى انا على اعصابي

_داليا ، وده رقمها وخد المفاجئه بقى مش متجوزه

_بتهزري :O !!!

_ اه والله بجد وعرفت كمان انها خريجة آداب انجليزي وعرضت عليها وظيفة سكرتيره خاصه ومساعده لعدنان وبمرتب عالي ووافقت ورحبت جدا

_ الله عليكي يا روح قلـ ... :O يا نهار مش فايت انتي جبتي الوظيفه دي منين ما انتي عارفه عدنان مابيشغلش في مكتبه بنات تقوليلها كمان سكرتيره خاصه ومساعده !!

_ اعمل ايه يعني لقتها بتدور على شغل وده إللي جه على بالي أوعى تصغرني معاها يا عصام دي فرحت جدااا

_مش مهم مش مهم هنتصرف بس المهم انك عرفتي تجيبي رقم عشان نعرف نوصلها

_أنا مبسوووطه اوووي من وقت ما عرفت انها مش متجوزه

_أنا فرحت اكتر منك يااااه يا عدنان اخيراً ، بس صراحه لا اعترف حبيبتي دماغها الماظات Wink

بصت بغرور مصطنع : عشان تعرف بس المهم تقدروا

مسك إيديها وطبع قبله في كفها : ربنا ما يحرمني منك أبداً ♥️

إبتسمت : ولا يحرمني منك يا حبيبي ♥️ ^_^

•••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●••••••

صحيت شيماء وسمعت دوشه وضحك داليا بره ، قامت بتثاقُل وهي ماسكه راسها من الصداع ، راحت على مصدر الصوت في المطبخ وأول ما شافت طارق لابس مريلة المطبخ ووشه مدهون دقيق ومعاه داليا منكوشه ووشها نفس شكل أبوها ضحكت Very Happy Very Happy Very Happy

_ شفتي أهه ماما صحيت وبتضحك علينا أهه يرضيكي كده ؟؟

_ لأ مس يرضيني ، ماتضحكيس على بابا لو سمحتي يا ماما وماتقربيس هنا عسان احنا في برنامج السيف طارق والسيفه داليا

_ هههههههههههههه والسيفه داليا حته واحده

_ أيوه بابا قالي كده

_ طيب إطلعوا من المطبخ خلاص الشيفه شيماء شرفت يلااا

طارق : لا لا خلاص لحقنا الموقف والدليفري في الطريق Wink

رن الجرس الباب

طارق : شفتي أهه وصل

مسح وشه بمناديل ، إتناول الأكل وحاسب ، وقعدوا ياكلوا سوا ، هو بياكل ويأكل داليا وشيماء بتتأملهم وعنيها مدمعه :'( شردت في حياتها إزاي إختارت شغلها وفضلته على الدفا إللي بتحسه في وجود طارق وبنتها !!! إزاي طلبت الطلاق وإزاي كانت هتعيش من غيره ؟!

إبتسمت وطارق بيمد إيديه بحته من الفرخه في فمها ، أكلها بإيديه ، وبعد الأكل ناولها تذاكر

_ إيه دي ؟؟؟

_ هنسافر بكره ان شاء الله شرم بقالنا كتير ما أخدناش أجازه وممنوع أي إعتراض

إبتسمت بفرحه وإترمت في حضنه وبدأت تبكي من تاني :'( ♥️

وهو بيمسح على شعرها : خلاص يا حبيبتي بقى كفايه دموع ومش لازم نتكلم في أي حاجه دلوقتي ، هنتكلم في كل حاجه بس بعددين لما نسافر قومي بقى دلوقتي يلا عشان تلحقي تجهزي الشنط

مسحت دموعها وإبتسمت : حاضر يا حبيبي ربنا ما يحرمني منك أبداً ^_^

مشيت شويه وإلتفتت لطارق : طارق !

_ عيون طارق ^_^

_ أنا أسفه أوووي :'))

قالت جملتها ومشيت للأوضه عشان تجهز الشنط وهو إبتسم وسجد شكر لله إنه إستجاب لدعائه وردله زوجته وبنته ودعا ربنا يديم عليه النعمه دي ♥️

•••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●••••••

مارثا خبطت على باب مريم عشان الغدا ومريم إعتذرت وقالتلها مش جعانه ، حاولت مارثا تتكلم معاها شويه وتفهم مالها لكن مريم إعتذرت بحجة إنها تعبانه وعاوزه تنام ، وبعد خروج مارثا من الأوضه إتصلت مريم بدكتورها في مصر يتصل بدكتور عمرو ويعتذر منه لإنها هتغيب الأسبوع ده

_ ليه يا مريم يا بنتي فيه حاجه ؟؟

_ لا يا دكتور بس لسه ما اتعودتش ع الجو والوضع هنا مصدعه طول الوقت ويعني مرهقه شويه

_ طيب خلاص قوليله انا عرفت من دكتور عماد إنك طلعتي زميلته في السكن ممتاز جداً ، وعرفت انه درسلك قبل كده لما كان معيد يعني تعرفيه

_ أه ما هو ماهو مش معايا رقمه وهو مش عارفه اخرج من الأوضه تعبانه شويه اسفه يا دكتور والله معلش بتعب حضرتك

_ لا أبداً يا بنتي خلاص أنا هلكمه وأوصيه عليكي

_ متشكره جداً يا دكتور

_ العفو يا بنتي ده واجبي

زفرت بضيق وهي مش عارفه ناويه على ايه !
أخدت أسبوع راحه عشان تلملم شتات نفسها وتقدر تقوى وتتحمل الموقف ، بس يا ترى هتفضل اسبوع حابسه نفسها في أوضتها ؟!!!!

•••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●••••••

داليا أول ما روحت للفندق صلت ركعتين شكر لله على كرمه ونعمه إللي بتغمرها دوماً وشكرته عشان ساعد خالها وقدر يلاقي شريك جديد ليه ، بعدين إتصلت بنهال وشيرين فرحتهم
.
.
.
عصام وسما محتارين مش عارفين يمهدوا لعدنان إزاي وفي الآخر قرروا إن أفضل حل يفاجئوه ويحطوه قدام الأمر الواقع ...
.
.
قضوا يومين في باريس ورجعوا وداليا كلها نشاط وحماس للوظيفه الجديده ، وبالفعل في يوم وصولها إتصلت سما بيها وحددت معاها ميعاد بكره عشان تقابل المدير ومن وقتها وهي مش قادره تسيطر على توترها رغم إني دي مش أول مره تحضر مقابلات بس لما حكت لخالها وقالها أد إيه الشركه دي ضخمه وليها مركز في السوق حست إن ممكن يرفضوها ، بس كانت واثقه إن ربنا فرح قلبها وهيكمل فرحتها على خير ،

جهزت هدومها وتاني يوم لبست زي رسمي وراحت للعنوان إللي ملتهولها سما ، وبالفعل كانت في إنتظارها ، دخلت من باب الشركه وإنبهرت بكبر حجمها ومنظرها ، إتكلمت سما معاها شويه لحد ما عصام يتصرف ويقنع عدنان بالوظيفه الجديده دي في الشركه ويقنعه إنه يقابلها ، وأخيراً رن على سما ففهمت إن عدنان قبل ، أخدت داليا وراحوا للمكتب ، وأول ما وصلوا بدأ جسم داليا يرتجف مش عارفه ليه خايفه المره دي بالشكل ده إستعانت بالله ودخلت المكتب .......~

وإنتهت حلقتنا هنا إنهارده إنتظرونا الحلقه الجايه إن شاء الله عشان نكمل باقي الأحداث ...

لـ #ندا_سليمان
ندا سليمان
ندا سليمان
Admin

عدد المساهمات : 242
تاريخ التسجيل : 23/11/2014
العمر : 30

https://nadasoliman.yoo7.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى