منتدى الأديبة ندا سليمان
ســـأكون كما أريد بأذن الله
اسمي: ندا سليمان
مواليد: السويس 1993
مكان اقامتي الان: الأسماعيلية
هوايتي: الكتابة و التصوير
حلمي: ان اكون كاتبة و أديبة
ادرس: كلية التجارة [ قسم انجليزي ] / S.C.U
صفحاتي على موقع الفيسبوك:-
للروايات بعنوان (حكايات على مر الزمان لـ ندا سليمان)
للخواطر بعنوان (ღخــواطر نــدا سليمان ღ)
رسائل بعنوان (No couple before marriage)
معتقداتي الدينية مسلمة وافتخر الحمد لله على نعمة الإسلام وكفى بها نعمة ^__^
اتمنى لكم اقامة سعيده معنا

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

منتدى الأديبة ندا سليمان
ســـأكون كما أريد بأذن الله
اسمي: ندا سليمان
مواليد: السويس 1993
مكان اقامتي الان: الأسماعيلية
هوايتي: الكتابة و التصوير
حلمي: ان اكون كاتبة و أديبة
ادرس: كلية التجارة [ قسم انجليزي ] / S.C.U
صفحاتي على موقع الفيسبوك:-
للروايات بعنوان (حكايات على مر الزمان لـ ندا سليمان)
للخواطر بعنوان (ღخــواطر نــدا سليمان ღ)
رسائل بعنوان (No couple before marriage)
معتقداتي الدينية مسلمة وافتخر الحمد لله على نعمة الإسلام وكفى بها نعمة ^__^
اتمنى لكم اقامة سعيده معنا
منتدى الأديبة ندا سليمان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الحلقة ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(11)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ

اذهب الى الأسفل

الحلقة  ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(11)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ Empty الحلقة ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(11)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ

مُساهمة من طرف ندا سليمان الخميس سبتمبر 17, 2015 7:46 pm

[img]الحلقة  ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(11)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ 11898910[/img]

ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(11)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ

إمتحانه بعد بكره والماده دي صعبة فراح يذاكرها مع صاحبه ، راجع بالليل ومش قادر يفتح عيونه من التعب ‏‎squint‎‏ رمز تعبيري مفيش ولا تاكسي راضي يقف ، قرر يتمشى شويه للموقف ، وصل بعد معاناه ، ركب الميكروباص وجاله اتصال من صاحبه

_ايوه يا أحمد انت فين دلوقتي ؟

_ في الميكروباص مستنيين يحمّل وبعدين هنتحرك فيه إيه مش لسه كنت عندك؟؟

_الحمدلله إنك لسه ما اتحركتش ، إرجع يا معلم نسيت الورق ‏‎grin‎‏ رمز تعبيري

_ بتهزر ‏‎gasp‎‏ رمز تعبيري

_ اه والله اهه في ايدي ‏‎grin‎‏ رمز تعبيري

_يا نهار مش فايت هعمل ايه دلوقتي ده انا مشيت السكه زحف هرجع تاني ‏‎grumpy‎‏ رمز تعبيري !!

_ماعندكش حل غير كده يا باشا لإن بكره كل واحد هيعتكف في بيته يقفل ام الماده المنيله دي

احمد بنفاد صبر : طيب طيب خلاص انا جاي اهه

قفل مع صاحبه ونزل من الميكروباص وهو بيردد لعله خير إن شاء الله ، غسل وشه من كولدير على جنب الطريق ورجع من نفس السكه إللي جه منها وبيحاول يسرع خطوته عشان يلحق ينام ويصحى فايق يراجع مادة الامتحان ،
ماشي في طريقه وفجأه سمع صرخه من شارع جانبي ‏‎gasp‎‏ رمز تعبيري
صرخه فوقته وطيرت أي نوم وارهاق في عنيه ، صرخه رجعت بالعمر لعقدة حياته ، حس كإنه صغر لطالب ثانويه عامه أخته كانت بين الحياه والموت ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري دقات قلبه بقت سريعه وهو متخيل داليا بتصرخ في الضلمه نفس الصرخه ، جري بأقصى سرعه في إتجاه الصوت ، لقى واحد بيحاول يعتدي على بنت وهي بتقاومه وتصرخ ، جري عليهم وشده بعيد عنها والمفاجئه شلت حركة المعتدي فأحمد لكمه ، رد لأحمد الضربه وبدأوا يتخانقوا والبنت واقفه في ركن مرعوبه ومش عارفه تتصرف ، أحمد دلوقتي مش شايف قصاده غير مغتصبين داليا ‏‎upset‎‏ رمز تعبيري مسك في رقبة الراجل وفضل يضرب فيه ويخبطه في الحيط بلا وعي ، يمكن بيحاول ينتقم لأخته ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري !!!!
قدر الراجل يفلت من إيديه ، جري ووشه غرقان دم ، وأحمد بينهج ومش قادر يتنفس ، قعد في الأرض ودموعه نزلت ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري
إللي حصل لداليا ماقضاش عليها لوحدها ، كون جواه كتله من العقد وإللي زودها بعد داليا عنهم ، مابقاش لاقي حد يحن عليه ويعينه زيها ، أيوه دايماً معاه ع الموبايل والانترنت لكن هو محتاج حضنها ودفا طبطبة إيديها عليه ، لحد دلوقتي محمل نفسه ذنب إللي حصلها وإنه ماقدرش يحميها ولا قادر يرجع السعاده تاني لحياتها ، حاسس بالضياع ، صرخ بآآآآه خرجت من قلبه ، صرخته خلت البنت إللي كانت واقفه بعيد بتبكي تلتفتله ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري
قربت بخوف ولقت جرح بينزف وكدمات في وشه ، اتناولت شنطتها من ع الأرض ، طلعت منها مناديل ، ناولته منديل : أ أ أ أنا متشـ متشكره جدا لحضرتك ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري

دلوقتي بس فاق ورجع من الماضي لأرض الواقع بصلها وافتكر ان اللي قصاده مش داليا ، مسح دموعه وسأل : حضرتك كويسه ؟؟ حصلك حاجه ؟؟

_أنا كو كويسه الحمد الحمدلله ، ربنا بعتك ليا من السما كا كان زماني دلوقتي ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري

ماقدرتش تكمل وبدأت تبكي من تاني

_خلاص يا آنسه الحمدلله ان ماحصلش حاجه ، تحبي نروح المستشفى ؟؟

_لـ لأ أنا أنا كويسه

_ اعذريني بس إيه إللي يخلي بنت تخرج لوحدها في وقت زي ده !!!!

_ أمي تعبانه والدوا بتاعها خلص ومفيش صيدليه جنبنا بتبيعه على طول بشتريه من الصيدليه اللي في الشارع اللي ورا ومالقتش مواصلات مشيت عشان ما أتأخرش عليها وطلعلي الحيوان إللي إنت حضرتك ضربته ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري

_ حصل خير

_أنا متشكره مره تانيه

_الشكر لله ده واجبي ، بعد إذنك

_ط طيب ممكن معلش حضرتك توصلني ؟؟ أنا خايفه أروح لوحدي تاني ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري

_طيب إتفضلي ، فين البيت ؟؟

قالتله ع العنوان ، وكالعاده مالقيش تاكسي فمشي وراها بمسافه بسيطه لحد البيت ، شكرته ، دخلت بيتهم و هو رجع عشان يروح لصاحبه ، مشي خطوتين وسمعها بتندهله وتعيط ، بتتكلم ومش قادره تاخد نفسها : إلحقني يا أستاذ أرجوك ماما ما بتتحركش ومش معايا حد أبوس إيديك إنجدني ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري

رجع معاها بسرعه لبيتهم ولقى أمها واقعه في الأرض ، شالها وبدأ يسعفها لحد ما فوقها ، عملها اللازم واتطمن عليها والبنت واقفه مذهوله إنه قدر يسعفها ويعمل كل ده !!
بعد ما اتطمنوا إن أمها بخير إستأذن يمشي ، وصلته البنت للباب : أنا حقيقي مش عارفه أشكر حضرتك على إيه ولا إيه ربنا يكرمك ومايوقعك في ضيقه أبدا :'))

_اللهم آمين ، ده واجبي يا آنسه ، بس ياريت تعرضوا والدتك على دكتور كويس ، هي محتاجه تعمل تحاليل وتتابع عند دكتور متخصص ، أنا أعرف دكتور ممتاز جدا ، ممكن تاخدي رقمه وعنوانه وترحوله

_متشكره جدا بس بس ممكن أسأل حضرتك يعني هو كشفه بكام ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري ؟؟

_ اممم مش عارف صراحه ، أااا صحيح ده أنا افتكرت إن رقمه مش معايا دلوقتي ، ممكن حضرتك تكتبيلي رقم والدك أو أخوكي وأنا هكلملها الدكتور وأتصل بوالد حضرتك أبلغه بالموعد وإن شاء الله يكون في أقرب وقت لإن الحاجه محتاجه تتعرض ع الدكتور بسرعه
( هو معاه رقم الدكتور بس لما لاحظ ضيق الحال عندهم حب يساعدهم من غير ما يحطهم في موقف حرج )

بصت في الأرض : بس أنا معنديش إخوات و بابا متوفي الله يرحمه

_أنا آسف ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري الله يرحمه

_ينفع الرقم بتاع ماما ؟؟

_أه أكيد ياريت حضرتك تمليهولي

ملتله الرقم وشكرته مره تانيه ، دخلت جوه جابت قطنه ومطهر عشان الجرح إللي في وشه ، شكرها ومشي لبيت صاحبه ، أخد الطريق جري لحد ما وصل ، اتصل على صاحبه فنزله

_إيه يا عمنا إحنا داخلين ع الفجر أنا قلت كسلت ومش هتيجي !!

_معلش حصلت حاجه كده عطلتني والحمدلله المهم هات الورق بس عشان ألحق أروّح

_إستنى إيه إللي في وشك ده ‏‎gasp‎‏ رمز تعبيري !!! إنت إتثبتّ ولا إتخانقت مع حد ولا إيه النظام !!!

_يعني خناقه عاديه كده بعدين بعدين سيبني أروح دلوقتي بس وأقابلك بعد بكره إن شاء الله سلام

_سلام

رجع جري للموقف ، ركب وأول ما وصل بيتهم حمد ربنا إن أمه نايمه يعني مش هتشوف وشه وتدخل في سين وجيم ، شال القطن إللي ع الجرح ، اخد شاور ، حط لاصق على الجرح وكريم ع الكدمات إللي في وشه ، صلى وشكر ربنا في سجوده إنه إستعمله لمساعدة غيره ، داليا كانت من صغره معوداه يساعد غيره في أبسط المواقف وكانت دايماً تقوله ده دليل على حب ربنا ليك عشان كده بيستعملك :")) ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري
إبتسم وهو قاعد على سجادة الصلاه بيسبح ويفتكر كلامها ، رفع إيديه ودعالها ربنا يسعدها ويردهالهم من غربتها ، بعد ما صلّى حس إنه هدي شويه من لحظة الضعف إللي حصلتله لما افتكر الحادثه ، قام لمكتبه ، إتناول المفكره ، كتب تذكير بإنه يتصل بالدكتور وكتب رقم ام البنت وافتكر إنه لايعرف إسمها ولا إسم أمها !
كان في حاله لاتسمح بالتفكير في أي حاجه لذلك قفل مفكرته ونام ‏‎squint‎‏ رمز تعبيري ...~

•••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●••••••

مريم ومارثا كانوا بيتغدوا

مارثا : أود إخبارك أنه بعد غد ستسكن معنا مستأجره جديده إنها عربية مثلكم ستسكن بالغرفه المجاورة لغرفتك مريم

مريم : حسنا مارثا مرحبا بها ‏‎smile‎‏ رمز تعبيري

ملاحظه غياب عمرو فسألت مارثا : لم لا يشاركنا زميلي بالسكن على الغداء ؟؟

_أوه تقصدين آمر ! لديه محاضرات بالجامعه لذا لم يحضر الغداء

بعد ما سألتها ندمت وعاتبت نفسها ((وانتي مالك انتي مايتغدى معانا ولا ماياكولش حتى انتي اللي بتجري الشكل اهه وبعدهالك يا ست مريم ‏‎upset‎‏ رمز تعبيري !!!!! ))
خلصت غداها وقامت تريح في اوضتها ، الفتره دي عمرو شاغل تفكيرها وغصب عنها مش قادره تتحكم لا في قلبها ولا عقلها ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري
افتكرت زمان وإزاي كانت بتحبه وتتمنى تعيش معاه عمرها ، اتنهدت بحسره وتمتمت : الله يرحمك ويسامحك يا خالد ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري
ده غير إن نفسها تطمن على داليا أوي بس مازالت مش عاوزه تتواصل معاها ولا تكلمها ، إحتارت من نفسها ومش عارفه ترسى على بر Sad( !

•••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●••••••

بص في الساعه ، زفر بضيق ، اتصل تاني ولقى موبايلها مغلق ، مش عارف ينزل يشوفها ويسيب الولاد نايميين في البيت لوحدهم ، فضل منتظرها ساعه كمان على اعصابه ولسه بيحاول يكلمها ومازال الموبايل مقفول ‏‎upset‎‏ رمز تعبيري بعدها بدقايق اتصلت بيه

_ أيوه يا علي معلش كنت في العمليات ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري

_ أه وبالنسبه للمرزوع في البيت ده وقلقان مش كان المفروض حضرتك على الأقل تطمنيه بإتصال قبل ما تدخلي العمليات ‏‎upset‎‏ رمز تعبيري ؟؟!

_أسفه والله كانت حاله طارئه وإضطريت أبدأ العمليه من غير تفكير في أي حاجه غير إني الحقها ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري

_طيب وناويه ترجعي البيت إن شاء الله ولا حضرتك هتباتي عندك ‏‎upset‎‏ رمز تعبيري ؟؟!

_لا خلاص يا حبيبي أنا في العربيه اهه

_طيب نكمل كلامنا لما ترجعي إن شاء الله
.
.
وصلت البيت ولقته منتظرها في الصاله ، بيبصلها بغضب : الساعه كام في إيديك ‏‎upset‎‏ رمز تعبيري ؟؟!

حطت شنطتها ع الكرسي وقعدت جنبه ، طبعت قبله على خده : وحشتني ‏‎kiss‎‏ رمز تعبيري

_هاله أنا مش بهزر دلوقتي لو سمحتي ، ماينفعش كده !! يعني أنا عديت كوني أوقات أرجع البيت ما ألاقكيش فيه وأنا إللي استناكي لكن مش معقوله بقى تتأخري بره للوقت ده !!!

_غصب عني يا حبيبي دي حياة ناس وربنا جعلنا سبب عشان نخفف عنهم

_ونعم بالله بس إحنا برده ربنا وصاكـِ~ علينا ، مش معقول أفضل بالقلق ده وكمان تسوقي في وقت زي ده لوحدك ومش عارف أنزل عشان الولاد لو صحيوا ، قلنا إكتفي بكشوفات العياده والعمليات تبقى بالنهار وبعدين ليكي مساعدين يا هاله ، عارف إنك بتحبي شغلك جدا بس ماينفعش كده فيه أصول وواجبات المفترض إنها من أساسيات إلتزاماتك كزوجه وأم

_خلاص بقى يا حبيبي والله عارفه وبعدين بحب شغلي بس مش أكتر من حبيبي ولا من ولادي ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري بس غصب عني ماقدرتش أشوف الحاله خطره كده وماعملش إللي عليا ، خلاص بقى يا روحي مش هتتكرر تاتي إن شاء الله ♥️

_وبالنسبه لإنك كل مره بتقولي نفس الجمله ؟؟!

_طيب ممكن نكمل نقاش بكره والله تعبانه جدا ومش قادره افتح عيوني ‏‎squint‎‏ رمز تعبيري ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري

_والله محدش غصبك ع الهم ووجع القلب ده ‏‎upset‎‏ رمز تعبيري عموماً أنا مليت أصلاً من كتر الكلام ، أنا هتنيل أتخمد أحسن

سابها ودخل ينام مع آدم ، زفرت بضيق ومش عارفه تتصرف إزاي ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري هي فعلاً الفتره دي مقصره في حق زوجها وبيتها ، إرهاقها ما ادلهاش فرصه لا تفكر ولا تحاسب نفسها قامت ﻷوضتها ونامت ع السرير من غير ماتغير هدومها ....

•••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●••••••

راحت شغلها الصبح وإندهشت :O إن عدنان بيقولها : صباح الخير وهو مبتسم Smile !
كانت متوقعه كعادته إتأسف إمبارح وهيجي انهارده يطلع عليها الأسف وبوكيه الورد إللي جابه :/ !

_ أستاذه داليا ياريت تجهزي عشان هنروح دلوقتي نقابل مستر ويليام بره الشركه

_ تمام يا فندم لحظه واحده هجيب الأوراق والعقود من مكتبي

راحت مكتبها وهي مستغربه من كلامه معاها بإحترام وكإنه إتبدل لشخص آخر أكثر وداً ولطفاً !!!
أخدت الأوراق ومشيت وراه ، راحت تركب عربية الشركه ندهلها تركب في عربيته الخاصه ، فتحت الباب جنب السواق ولسه هتركب

_ إستني ! إزاي يعني هتركبي هنا ؟! إركبي ورا

ركب هو جنب السواق وسابها تركب ورا براحتها

داليا في سرها بعد ما ركبت (( لا والله أكيد في حاجه هتحصل انهارده :O !! ده مش عدنان يمكن اتبدل وشه مع واحد تاني زي فيلم Face off
يخربيت الأفلام الأجنبي إللي خربت دماغنا ، اهدي يا بت يا داليا خلاص هو أكيد يعني كان صادق في اسفه وده تعبير عن ندمه ع إللي عمله يعني ، وبعدين انتي غريبه أوي ما ده اللي كنتي عوزاه ان الراجل يحترمك واهه بيحترمك ايه وحشتك الاهانه والبهدلة >.< !! ربنا يستر بس ويثبت على كده لحسن ده بيقلب شخصيته في الدقيقه 100 مره :/ ))
.
.
.
وصلوا المطعم ، قعدوا ينتظروا المتعاقد معاهم وهم بيراجعوا أوراق الصفقه والعقود ، بعد ما خلصوا قعدوا يشربوا العصير ساكتين لكن جوه عدنان كلام كتييير مل من حبسته ، فضل باصص ناحية المايه وبيتجنب إنه يبصلها ، أما عن داليا فكعادتها بتحب تضيع وقتها بالقرايه طلّعت كتاب من شنطتها ، بعد دقايق لا إرادياً إلتفت ناحيتها ولقاها بتقرا

_ واضح إنك بتحبي القرايه !

سابت الكتاب وإلتفتت : أيوه يا فندم بحبها جداً

_بتقري إيه ؟؟

_ ده كتاب إسمه لا تستسلم تقريباً حفظته أنا بقالي أكتر من 7 سنين بـ اقراه من لما كنت في مصر ^_^

_ياااه للدرجه دي الكتاب حلو !

_جداً يا فندم أول مره قريته يعني كنت في إبتلاء شديد من ربنا والحمدلله كان أحد الأسباب إللي خلتني أقف على رجلي من تاني بعد فضل ربنا عشان كده كل سنه في حياتي لازم اقراه يعني بيديني push اكمل حياتي بقوه :'))

_شوقتيني اقراه ، من تأليف مين ؟؟

_ من تأليف الكاتب ريان المصري ، مكن حضرتك تستعيره مني يا فندم ولو عاوز أي كتاب للكاتب ريان أنا عندي كل كتبه بلا استثناء ^_^

_ واضح انه الكاتب المفضل عندك !

_ جداااا ، بعتز بيه جداً و دايما بلاقي نفسي بين سطور كتبه ، وقت فرحي بحس كلماته فرحانه معايا ووقت الحزن بحس الكلمات بتطبطب عليا

_ياااه إنتي بكده هتخليتي ادمن كتبه أنا كمان واضح انها كويسه ، ده كاتب مصري ؟

_كتبه تستحق إدمانها والله يا فندم ، أيوه هو مصري بس عمري ما شفته ولا حد شافه عشان كده بيسموه الكاتب الغامض ، نفسي مره احضرله اي ندوه أو حفلة توقيع ويوقعلي على كل كتبه ، ده انا كنت زي المجنونه من ايام الجامعه ينزلوا اعلان ويقولوا فيه حفل توقيع للكاتب ريان المصري ، اجري احضر اول واحده وفي الآخر يطلع مقلب وعاملين دعايه لحاجه تانيه Very Happy لحد ما الكاتب نزل في مقدمة كتاب من كتبه إنه لا هيظهر ولا هيعمل حفلات فبطلت بقى احضر النصب ده تاني Very Happy

_هههههههههه وده دهاء المصريين !

_إحم متأسفه جدا يا فندم يعني تعديت الحدود وإتكلمت في أمور خارج الشغل أنا أسفه جدا

_لا أبدا بالعكس مبسوط جدا انك اهه بدأتي تغيري فكرتك عني من وحش غير آدمي واكتشفتي اني انسان اهه Very Happy

داليا لنفسها (( يا نهار مش فايت انا ماقلتش كده قدام حد هو بيقرا افكاري ولا ايه ؟! ))

_لا مابقراش افكارك ولا حاجه Very Happy

_نعم :O !!!

ضحك عدنان : اهدي اهدي ده مجرد تخمين زي ما انا بخمن انك دلوقتي بينك وبين نفسك قررتي ماتفكريش في حاجه تاني لحسن اطلع بقرا افكارك فعلا Very Happy Very Happy Very Happy

ضحكت داليا Very Happy ، تخمينه كان صحيح بس راوغت وردت : امممممم لأ كنت بفكر أقول لحضرتك إن مستر ويليام والمساعده بتاعته وصلوا وجايين علينا اهم

بص وراه ولقاهم جايين ، وقف هو وداليا إستقبلوهم ، بدأوا اجتماعهم واتكلموا عن الصفقه ، واثناء كلامهم كان ويليام ومديرة اعماله بيتجاهلوا وجود داليا وآرائها ، داليا حبت تبدي رأيها في أحد البنود في الصفقه فأحرجها ويليام وطلب منها عدم التدخل وفاجئها عدنان برد فعله ، قال لويليام انه بيثق في رأيها جدا وفي الصفقه دي تحديدا لو هي رفضتها يعتبر ان هو كمان رفض Smile)
اتفاجئت وابتسمت بإنتصار ^_^ وبالفعل البند إللي هي رفضته في العقد عدنان كمان رفضه من غير مايفكر وثق فيها وكانت فعلاً اد الثقه والبند ده كان ضد مصلحة الشركه ، خلص الاتفاق وداليا هي اللي حددت فيه كل حاجه ، حاسة إنها ممتنه جدا لعدنان لإنه جابلها حقها ، كان دايما ويليام ده ومديرة اعماله بيتجاهلوها ويحرجوها لما يجوا الشركه لكن انهارده عدنان وقفهم عند حدهم بالذوق وجابلها حقها ، مشيوا وهي مبسوطه ^_^ ، ركبوا العربيه للشركه وهي مازلت حاسه بنشوة الانتصار ولما وصلوا المكتب

_أنا متشكره جدا يا فندم لموقف حضرتك إنهارده

_ بتشكريني ليه ! أنا ماعملتش حاجه إنتي فعلا رأيك صائب جدا وكإنك بقالك كتير في مجال البزنس ربنا يوفقك Smile)

_متشكره يا فندم ، اتفضل حضرتك كتاب لا تستسلم

_اه تصوري كنت هنسى ، متشكر جدا ، هخلصه واستعير منك كتاب
تاني إن شاء الله

_إن شاء الله يا فندم

خرجت من مكتبه والفرحه مش سيعاها مش مصدقه ان إللي قصادها ده هو نفسه عدنان !!!
ومن كتر ما هي مندهشه ، راحت مكتبها وكلمت نهال حكتلها ، ونهال فسرت إنه إنسان كويس فعلاً لكن إتحط تحت ضغط خلاه يتعصب عليها ، بدأت داليا شغلها بنشاط وهي بتدعي ربنا ان عدنان يستمر على كده ومايتحولش كالعاده !
.
.
.
بعد ما خرجت تأمل الكتاب إللي سابته على مكتبه وهو مبتسم ، انهارده أول مره يتكلم مع داليا كلام غير الشغل ، اول مره يشاركها حاجه خاصه بيها ، ضحكتها سلبت عقله ^_^
ياااه مش متخيل بعد مرور 3 سنين في عذاب ومراقبه من بعيد لبعيد انهارده كانت قاعده معاه :')) حتى وإن كانت قاعده معاه للشغل مش لشخصه لكن وجودها لوحده كفايه انه مايفكرش في اسباب ولا اي حاجه تانيه ، غمض عيونه وفضل يسترجع الحوار بأدق تفاصيله ، ونسي إنه امبارح كان لسه مقرره يمنع قلبه من حبها Very Happy !!!!

•••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●••••••

_ يلا يا أحمد قوم يا نور عيني بقى كفايه نوم إمتحانك بكره ، يا أحمد يلاااا قوم بقينا الضهر

قام مفزوع : الضهر !!!!

_ايوه قو..... يا نهار اسود إيه إللي عمل فيك كده :O

_ هتسوديها ليه يا ماما بس !!

قربت منه وتحسست وشه : إستغفر الله العظيم إيه إللي عمل فيك كده يا حبيبي ده إنت مابتحبش المشاكل :'(

_ ماتقلقيش والله أنا كويس أهه بس يعني إمبارح كنت هتثبت بقى واتسرق وكده لكن على مين مش إبنك إللي يتثبت يا ديجا يا جميل إنت :* Wink

_ لا حول ولا قوة إلا بالله ربنا يحميك ويبعد عنك ولاد الحرام يا حبيبي Sad((

طبع قبله على جبينها : أيوه كده يا حلو إنت أنا محتاج الدعوات دي أوووي :* ، يلا بقى عاوز كوباية شاي من الإيد الحلوه دي عقبال ما أصلي

_ طاب اغيرلك ع البلاوي إللي في وشك دي الأول Sad

_ أنا هغير عليهم وبعدين مش مستاهله يا ست الكل والله انا تمام اهه الحمدلله

قام غسل وشه واتوضى ، خرج صلى وشرب كوباية الشاي وقبل ما يبدأ مذاكره اتصل بالدكتور وحكاله عن الحاله ، حجز كشف بكره إن شاء الله بعد إمتحانه وبلغ الدكتور إن أي مصاريف هو هيدفعها ومايطلبش منهم حاجه ...

بعد ما قفل مع الدكتور ، بدأ يراجع مادة بكره وهو بيدعي انها تعدي على خير .....

•••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●••••••

رجع البيت مبتسم : مساء الخير يا جماعه ^_^

حياهم وطلع على فوق ، سما همست لعصام : عصام هو إيه الحكايه ؟؟! عدنان ماله :O ؟!

_ علمي علمك ، يكونش سخن ولا حاجه Very Happy !!

_ مش عارفه بس أول مره من زمان يخش مبتسم كده لا وقال مساء الخير سمعته Very Happy ؟؟

_ أه هطلع أشوف إيه الحكايه وربنا يستر Very Happy !
.
.
طلع لقى عدنان غير هدومه وبيدندن وهو بيعلق بدلته ، رفع أحد حاجبيه وبص لعدنان من فوق لتحت O.o

_ لا حول ولا قوة إلا بالله إنت سخن يا حبيبي ؟؟!

_ مش عارف :')) عارف إللي هو تقرر تبعد عن حاجه وفي نفس لحظة قرارك تلاقيك بتفكر إزاي هتوصل للحاجه دي !! فاهم حاجه ! ولو مش فاهم يعني كنت أنا إللي فاهم !!!

_ O.o أنا كده إتأكدت إنك بقيت منخوليا مش سخن !!!

_ مش مهم ومش مهم افهم حاجه ، أحياناً عدم الفهم بيبقى راحه ! إنك تغافل نفسك وتعمل مش واخد بالك ، إن عقلك يمسك قلبك متلبس ويعديهاله ، يمكن عقلي رأف بحالة قلبي فقال يريحني شويه !!!

_ هو إيه إللي حصل إنهارده ؟؟!!

_ بقولك إيه هويني كده وخد الباب في إيديك عاوز أنام شويه Smile)

خرج عصام لما لقاه مدد ع السرير وأخد وضع الإستعداد للنوم Very Happy ، قفل النور ونزل لسما : هو مش سخن يا حبيبتي غالباً إتجنن :3 Very Happy !!!

•••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●••••••

داليا خلصت شغلها بدري ، نزلت قعدت مع نغم وسالي وباقي البنات تحت شويه قبل ما تمشي ، وصلت البيت ومددت ع السرير شويه ، جه على بالها إللي حصل انهارده ، مش عارفه ليه لحد دلوقتي مش مصدقه إن ده عدنان !
إفتكرت إن انهارده أول مره تشوفه بيضحك فإبتسمت Smile)
خرجها من شرودها صوت الموبايل إتناولته وأول ما قرأت الإسم إستغربت !!!

وإنتهت حلقتنا هنا إنهارده إنتظرونا في حلقه جديده ومفاجآت جديده بعد بكره إن شاء الله Wink

لـ #ندا_سليمان
ندا سليمان
ندا سليمان
Admin

عدد المساهمات : 242
تاريخ التسجيل : 23/11/2014
العمر : 30

https://nadasoliman.yoo7.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى