منتدى الأديبة ندا سليمان
ســـأكون كما أريد بأذن الله
اسمي: ندا سليمان
مواليد: السويس 1993
مكان اقامتي الان: الأسماعيلية
هوايتي: الكتابة و التصوير
حلمي: ان اكون كاتبة و أديبة
ادرس: كلية التجارة [ قسم انجليزي ] / S.C.U
صفحاتي على موقع الفيسبوك:-
للروايات بعنوان (حكايات على مر الزمان لـ ندا سليمان)
للخواطر بعنوان (ღخــواطر نــدا سليمان ღ)
رسائل بعنوان (No couple before marriage)
معتقداتي الدينية مسلمة وافتخر الحمد لله على نعمة الإسلام وكفى بها نعمة ^__^
اتمنى لكم اقامة سعيده معنا

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

منتدى الأديبة ندا سليمان
ســـأكون كما أريد بأذن الله
اسمي: ندا سليمان
مواليد: السويس 1993
مكان اقامتي الان: الأسماعيلية
هوايتي: الكتابة و التصوير
حلمي: ان اكون كاتبة و أديبة
ادرس: كلية التجارة [ قسم انجليزي ] / S.C.U
صفحاتي على موقع الفيسبوك:-
للروايات بعنوان (حكايات على مر الزمان لـ ندا سليمان)
للخواطر بعنوان (ღخــواطر نــدا سليمان ღ)
رسائل بعنوان (No couple before marriage)
معتقداتي الدينية مسلمة وافتخر الحمد لله على نعمة الإسلام وكفى بها نعمة ^__^
اتمنى لكم اقامة سعيده معنا
منتدى الأديبة ندا سليمان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الحلقة ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(15)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ

اذهب الى الأسفل

الحلقة ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(15)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ Empty الحلقة ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(15)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ

مُساهمة من طرف ندا سليمان الخميس سبتمبر 17, 2015 8:13 pm

[img]الحلقة ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(15)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ 11898910[/img]

ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(15)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ

حاسه الدنيا كلها فوق دماغها وحياتها ملغبطه ، سجنت نفسها جواها وضيعت المفتاح أو يمكن عارفه مكانه بس عامله نفسها مش واخده بالها لإنها إعتادت تعيش في السجن ده وإعتادت ع الحزن والدموع والكآبه ، الزمن والأيام مرت وهي عايشه جسد وبس ، روحها مدفونه مع خالد من 7 سنين ، ماشيه في الشوارع بلا هدف ، شوارع أول مره تروحها في مكان ماتعرفهوش ومش حاسه لا بخوف ولا وحشه أي خوف مش هيكون أكبر من الخوف إللي جواها ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري ، بقالها كتير مابكتش بالحرقه دي ، كانت فاكره ان خلاص دموعها جفت وإحساسها بقى متبلد ، حاسه في اللحظه دي إنها محتاجه حد يضمها بقوه ، بصت حوليها وإستغربت إنها مشيت كل ده على رجلها من غير ما تحس !
قعدت قصاد النهر ودموعها سايله من غير صوت ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري حاسه إنها تايهه وضايعه في وسط زحمة الحياه ، حاسه إن الدنيا كلها عباره عن قبر مدفونه فيه ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري عمرو بيتصل عليها من وقت ما سابته وهي بتكنسل عليه معندهاش رغبه في الكلام ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري .....
~
~
~
داليا راحت في ميعاد كل يوم لمكانها المفضل ، قعدت شويه تحاسب نفسها وتسترجع ذكرياتها كالعاده ، بتلتفت جنبها ، ولمحت وش مألوف ليها ثبتت نظرها وركزت في إللي قاعده على مسافه قريبه منها ، إتفاجئت وإتسمرت مكانها وهي بتمتم : مرييييم ‏‎gasp‎‏ رمز تعبيري !!!!
هي شبه متأكده إن إللي شيفاها مريم لكن عقلها بيقولها مريم إيه إللي هيجيبها هنا !
قربت وإتأكدت إن هي ، جريت عليها ووقفت لما شافتها شارده ودموعها سايله ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري ، قعدت جنبها ومريم شارده وماخدتش بالها إن فيه حد قعد جنبها من الأساس !
طبطبت عليها فإلتفتت مريم وأول ما شافت داليا إتفاجئت وبدون كلام أو تفكير إترمت في حضنها وبكت بحرقه : آآآآآآآآآآآآآه يا داليا آآآآآآآآآآه ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري
بكت داليا لبكاها وضمتها بقوه وهي بتطبط عليها ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري ، فضلت تبكي في حضنها لحد ماهديت ، قامت من حضن داليا وبصتلها : أنا عارفه إني إختفيت فجأه بس بس أنا برجوكي يا داليا ما تسيبنيش أنا بقيت وحيده في الدنيا دي وحاسه إني تايهه وضايعه أنا حاسه إني ميته ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري

ضمت إيديها بقوه وهي مبتسمه بود : ماتخافيش أنا جنبك ومش هسيبك إهدي عشان خاطري بقى ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري

طلّعت من شنطتها منديل مسحتلها دموعها وقبّلت راسها ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري ‏‎kiss‎‏ رمز تعبيري ، خدتها وراحوا أقرب كافيه طلبوا إتنين لمون وداليا لسه متبته في إيديها ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري

_ تعرفي يا داليا إن ربنا بعتك ليا من السما :')) سبحان الله ، مشيت مسافه كبيره جداً على رجلي وأنا مش حاسه وأهه ربنا بعتني ليكي لإني فعلاً كنت حاسه من كتر الهم هتجيلي جلطه ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري

_ بعيد الشر عنك يا حبيبتي ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري ربنا يحفظك من كل سوء ، طمنيني عليكي وعلى أحوالك إنتي إيه إللي جابك هنا أصلاً ؟؟

_ أنا هنا عشان رسالة الدكتوراه

_ ما شاء الله تبارك الله ‏‎kiki‎‏ رمز تعبيري أخيراً حققتي حلمك وسافرتي ربنا يوفقك ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري ^^

_ بس شكلي كده هتخلى عن كل ده وأنزل مصر قريب ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري

_ يا ستير يا رب ، ليه بتقولي كده ‏‎gasp‎‏ رمز تعبيري !!!

بدأت تبكي من تاني وحكت لداليا عن كل العذاب إللي شافته الفتره إللي فاتت وصراعاتها مع نفسها وإحساسها ناحية عمرو وأخيراً موضوع الإيجار والضائقه الماديه إللي عندها Sad((

_ لا حول ولا قوة إلا بالله ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري طيب تعالي نمسك حاجه حاجه كده بالراحه وماتقلقيش كل حاجه ليها حل بإذن الله ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري

هزت راسها بإستسلام ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري

_ أولاً بطلي عبط وكلام فارغ وتشيلي من دماغك فكرة رجوعك مصر من غير الدكتوراه دي

_ خلينا واقعيين يا داليا أمال هصرف منين ده أنا فكرت أخلي حد يبيع بتنا إللي في مصر ويبعتلي الفلوس وبرده مش هتكفي المصاريف هنا والكتب غاليه جداً ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري

_ وليه يعني تفكري بغباء مش عشان شوكه دخلت في صباعك تقطعي الصباع كله ‏‎squint‎‏ رمز تعبيري ، ليه ما تفكريش مثلاً تشتغلي شغل تاني تصرفي منه على نفسك وعلى دراستك وتكوني منه كمان مبلغ يعيشك مستوره والحمدلله لما ترجعي مصر إن شاء الله بالدكتوراه ؟

إبتسمت بسخريه : هه قلبك أبيض ‏‎unsure‎‏ رمز تعبيري وده مين إن شاء الله إللي هيشغلني عنده هنا وأنا يعتبر مش معايا شهاده محترمه لشغل محترم لإن شهادة مصر دي صراحه إكتشتفت إني أبلها وأشرب ميتها هنا !

_ مش لازم تشتغلي في مجالك ممكن تشتغلي شغل مش في مجالك ومحترم برده

_ وده فين إن شاء الله ده ‏‎unsure‎‏ رمز تعبيري !

_ في شركة ( ........) فرع لندن

_ هههههههههههههههههه داليااااا الله يخليكي أنا فيا إللي مكفيني بقولك الحاله زفت تقولي إشتغلي في شركة (....) وشركة international زي دي تفتكري هتقبل واحده زيي إزاي حضرتك !!!

_ ملكيش دعوه إنتي بس وقولي موافقه تشتغلي فيها ولا عندك مانع ؟

_ داليا ربنا يكرمك ماتعقديها أكتر

_ ردي عليا من غير كلام كتير

بنفاد صبر : أكيد موافقه أشتغل فيها ده لو لقيت فرصه أصلاً

_ إنتي عارفه عنوانها صح ؟

_ أيوه عديت من عليها كتير

_ تمام أوي بكره إن شاء الله الساعه 9 الصبح تكوني هناك بكل أوراقك ، إسألي عن مكتب مساعدة المدير وسكرتيرته الخاصه وقدمي أوراقك هناك

_ إنتي تعرفيها ؟؟

ضحكت داليا ‏‎grin‎‏ رمز تعبيري : حاجه زي كده ، إتفقنا ؟

_ إتفقنا ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري

_ كده حلينا مشكلة المصاريف والإيجار يعني تلات أرباع المشكله اتحل

_ لأ تقصدي كلها خلاص ده لو ربنا أراد يعني واتقبلت Smile)

_ لأ لسه في مشكلتك إنتي بقى مع عمرو

_ لأ عمرو ده إنسيه خالص أصلاً زمانه متجوز لإن آخر مره قريت خبر خطوبته وكان المفترض هيتجوز ويسافر على طول

_ وهو لو متجوز عايش مع مارثا دي ليه ؟! ولو متجوز وعايش معاها برده فين مراته مش معاه ليه ؟!

_ يمكن سايبها في مصر !

_ الكلام ده لو حد زي حالاتك كده جاي يعمل دكتوراه ويروح بلده لكن هو بيشتغل ومستقر ، طيب هي مارثا جابت سيره عن مراته قصادك ؟

_ خالص ولا كإنه متجوز أصلاً

_ طيب فيه دبله في إيديه ؟

_ لأ

_ يبقى ماظنش إتجوز يا مريم

_ إتجوز أو لأ يا داليا أنا خلاص الموضوع ده شيلاه من دماغي

إبتسمت داليا : كدابه Smile)

_ وحتى لو يعني بفكر فيه غصب عني يعني هعمل إيه هروح أقوله إتجوزني مثلاً !!! ثم أنا فكرة الجواز دي مطيراها من حياتي ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري

_ عشان عبيطه ، مستغرباكـِ~ بجد ! حد يلاقي واحد بيحبه بالشكل ده ويبقى كده ! حرام عليكي إنتي معذباه شوفي بقالك كام سنه ومعذبه نفسك أكتر منه لحد إمته هتفضلي كده يا مريم !!!

_ ممكن نغير الموضوع عشان خاطري وإحكيلي عنك بقى وعن أحوالك ؟

_ قبل ما أحكيلك هاتي رقمك وإياكـِ~ يا مريم تختفي تاني ولا تغيري الرقم ‏‎upset‎‏ رمز تعبيري

_ آخر مره خلاص والله ده أنا ماصدقت لقيتك يا داليا ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري

_ هاتي موبايلك أكتب الرقم بنفسي عشان مايبقالكيش حجه ‏‎tongue‎‏ رمز تعبيري

ضحكت وهي بتديهولها : إتفضلي يا ستي أهه

مسكت داليا الموبايل وبسرعه دورت على إسم عمرو مالقتهوش كتبت حرف الـ D ولقتها مسجلاه بإسم دكتور عمرو كتبت الرقم على موبايلها من غير مامريم تحس وبسرعه قفلت الأسماء ورنت على موبايلها عشان تسجل الرقم وإدتلها الموبايل ‏‎smile‎‏ رمز تعبيري

قعدوا يحكوا شويه عن دراسة مريم وحياتها وداليا ماكنتش بتتكلم حست إن مريم محتاجه تطلع إللي جواها فقامت بدور المستمع .. ودعتها وأكدت عليها تروح بكره الشركة وتقابل مساعدة المدير ........
~
~
~
مريم مشيت من عند داليا مبسوطه وحاسه براحه نفسيه بعد ما إتكلمت معاها وطلعت إللي جواها ، كمان مبسوطه إن داليا لقتلها حل مع إنها حاسه مفيش أمل في موضوع الشركه ده ، بس إتوضت وصلت صلاة حاجه ودعت ربنا ييسرلها الشغل ده ويصلحلها الأحوال .....
~
~
~
داليا من وقت ما روحت وهي باصه لرقم دكتور عمرو ومش عارفه ناويه على إيه ، فكرت شويه وبعدين داست إتصال !
.
.
عمرو كان قلقان على مريم بسبب إختفائها من بعد ماكانت معاه في المكتب ، إتصل عليها كتير وكنسلت عليه ، قرر ينزل يدور عليها وقبل مايخرج لقاها داخله من الباب ، ومن غير كلام طلعت على أوضتها ، طلع هو كمان على أوضته ولسه بيفكر في حل لحالتها ، رن موبايله برقم غريب !
طنشه وبعد تاني رنه رد يمكن يكون حاجه مهمه أو خاصه بالشغل

_ Hello !

_ دكتور عمرو ؟

إستغرب إن إللي بتكلمه عربيه : أيوه ، مين حضرتك ؟

_ السلام عليكم أنا داليا يا دكتور Smile

_ وعليكم السلام ، عفواً داليا مين حضرتك ؟؟

_ أنا صاحبة مريم

_ أه بس إعذريني مش متذكر بالتحديد مين حضرتك ؟؟

_ صحبتها في مصر من 7 سنين ، سكتت شويه وبعدين كملت : إللي كانت رافعه القضيه على خالد !!

_ آآآآه أهلاً بحضرتك يا أستاذه داليا أنا متأسف جداً والله إني ما افتكرتش في الأول ، بس هو رقم حضرتك يعني مش مصري

_ أيوه أيوه أنا عايشه في لندن Smile)

_ تمام ، حضرتك بخير ؟

_ الحمدلله

_ والله حضرتك إتصلتي في وقتك أنا كنت عاوز اتكلم معاكي في موضوع ضروري يخص مريم

_ وأنا كمان بتصل عشان موضوع يخص مريم ، حضرتك فاضي بكره إن شاء الله نتقابل ؟

_ تحت أمرك في أي وقت

_ بكره إن شاء الله الساعه 4 مناسب ؟

_ أه مناسب ، تحبي نتقابل فين ؟؟

_ في كافيه ( ..........) تعرفه ؟

_ أيوه ، تمام إن شاء الله بكره هكون في الميعاد بالضبط Smile)

_ إن شاء الله ، السلام عليكم

_ وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

قفل معاها وشكر ربنا وهو حاسس إن الحمدلله الحل جه وهو عارف مريم بتحب داليا وهتسمع كلامها ، حتى لو مش هتسمعه اهه لقى وسيط بينه وبين مريم بدل ما هي مش طيقاه أوي كده Sad
~
~
~
داليا قفلت مع عمرو ونزلت تحت لقت خالها بيلعب مع ولاده

_ وأناااا عاوزه أركب على كتفك أنا كمان إشمعنه أنا Razz

_ أه وماله يا حبيبتي وهيبقى آخر مشهد للمرحوم -_- Very Happy

_ هههههههههههه بعيد الشر عنك ♥️ عوزاك في موضوع هام جداً وللغايه

_ هام وللغايه وجداً كمان لا كده انا اتوغوشت ارغي ؟

_ الأول فاضي بكره إن شاء الله الساعه 4 تيجي معايا مشوار كده لحد كافيه ( ....)

_ أمممم تمام ولو مش فاضي أفضيلك نفسي عادي مفيش مشكله

_ تمام ^^

_ خير بقى فيه إيه ؟؟

_ أصل بإختصار كده يعني في مشكله كده بسيطه مع صحبتي وعاوزه أحلها وبما إني هقابل الطرف الآخر وهو راجل إذاً خالو حبيبي لازم يجي معايا

_ أمممم ولو إني مافهمتش حاجه بس ماشي جاي معاكي وربنا يستر Very Happy

طبعت قبله على خده :* : حبيبي يا أبو النواصير :* ♥️

_ بعد الكلمه دي تفتكري ممكن أوافق أجي معاكي أو أعرفك تاني من الأساس O.o !!!!!

_ هههههههههههههه معلش عديهالي

_ طيب نعديها وأمرنا لله ويلا بقى عشان عطلتينا مش شايفه الحلوين مستنييين إزاي Very Happy

_ أسفين يا باشا فين شيرين ؟

_ نايمه شويه في أوضتها

_ تمام هطلع أنا كمان أقرا كتاب و أريح شويه بقى

_ ماشي تصبحي على خير ♥️

_ وإنت من أهل الخير ♥️

•••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●••••••

تاني يوم الصبح دخلت داليا لعدنان ، وقّعلها على بعض الأوراق ، وبعد ما خلص
_ مستر عدنان كنت عاوزه أقول لحضرتك حاجه

وهو بيوقّع ع الورق : إتفضلي يا داليا خير ؟؟

_ حضرتك مارينا إللي كانت في قسم الـ Marketing وإتنقلت لفرغ نيويورك

_ أه مالها ؟

_ مكانها فاضي وكنا هننزل إعلان يعني ع الموقع بتاعنا بس أنا عندي صديقه هتقدر تقوم بالوظيفه دي ، ودي مش واسطه والله حضرتك بس هي فعلاً جديره بالوظيفه وإنسانه جاده جداً وكمان مؤهلها عالي هي معيدة في كلية الهندسه في مصر وحالياً بتعمل دكتوراه هنا و

قاطعها : تمام أنا واثق في إختيارك وإن همّك مصلحة الشركه ، لذلك إللي شيفاه صح إعمليه Smile)

_ متشكره جداً يا فندم ^_^

أخدت منه الورق وجريت على مكتبها وهي بتحمد ربنا ^^ إنها مش هتخذل مريم
.
.
والساعه 9 إلا ربع مريم كانت عند باب الشركه ، سألت في الإستقبال عن مكتب مساعدة المدير وطلعتلها وهي بتمتم بالدعاء ، خبّطت ع الباب ، داليا بصت في الساعه وإبتسمت : إتفضل !

دخلت مريم بتوتر : صباح الخـ .... داليا :O إنتي بتعملي إيه هنا !!!!

_ هههههههههههه أقدملك مساعد المدير وحضرتك تقريباً كده يعتبر إستلمتي الوظيفه Very Happy

_ إنتي بتتكلمي جد يا داليا :O ؟!

_ أه والله أنا لسه خارجه من عند المدير ووافق عليكـِ~ مبدأياً باقي بقى إنك تملي الأبليكيشن وأخليه يوقع وبعدين نروح لمدير الـ HR هيعمل معاكي مقابله بسيطه جداً وإن شاء الله تبدأي معانا إنهارده ^^

_ اللهم لك الحمد ^_^

حضنت داليا : ربنا ما يحرمني منك أبداً :')) ♥️

أخدتها داليا ، خلّصت معاها كل الإجراءات وبعدين داليا طلبت من مريم ذوقياً تدخل تشكر عدنان ، خبطت داليا ع الباب ودخلت : حضرتك يا فندم مريم بره خلصت كل الإجراءات وحابه تشكر حضرتك بنفسها Smile)

_ مريم مين ؟! أه صحبتك إللي قولتي عنها للوظيفه ؟؟

_ بالضبط كده Smile

_ تمام خليها تتفضل Smile)

دخلت مريم وأول ما لمحها إفتكر إمبارح لما شافها مع داليا وإستغرب لما لقاهم بيبكوا ، دلوقتي يمكن الصوره وضحت بالنسبه ليه ، رحب بيها وبعد ما خرجت إبتسم وهو مبسوط أووي من حب داليا للخير وإنها دايماً بتساعد غيرها ، كل موقف وكل فعل بيزود إحترامه وحبه ليها Smile ...~
~
~
~
داليا أخدت مريم للبنات تحت عرفتهم عليه وفهمتها نظام شغلها وطلبت من سالي وصوفيا بما إنهم في نفس القسم معاها يفهموها الشغل وبالفعل في خلال ساعتين كانت مريم فاهمه النظام ، إستلمت مكتبها وبدأت فعلياً تشتغل ^_^ .....

•••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●••••••

مريم خلّصت شغلها ، كان يوم متعب بالنسبه ليها بس الحمدلله مر على خير ، شكرت داليا مره تانيه قبل ما تمشي ، داليا روّحت والساعه 3 ونص كلمت خالها في الشغل قالها تروح ع الكافيه وهيقابلها هناك ، وقد كان ، غيرت هدومها وراحت على هناك وكان خالها في إنتظارها ، عمرو وصل الساعه 4 بالتحديد ، ميز داليا من بعيد ، سلم عليها هي وخالها وقعد معاهم ، دقايق وخالها قام لتربيزه جنبهم وكإن عمرو ماصدق Very Happy

_ خير يا أستاذه داليا ؟ حضرتك قابلتي مريم مش كده ؟؟

_ أيوه بس أنا عاوزه الأول أسمع حضرتك ، إيه الموضوع المهم إللي كنت عاوزني فيه Smile) ؟

_ أنا عاوز أتجوز مريم

_ إللي أعرفه ومريم كمان تعرفه إن حضرتك كنت خاطب وإتجوزت وسافرت مع زوجتك !

_ لأ أنا خطبت أه لكن ما اتجوزتهاش مقدرناش نتفق مع بعض ، ففسخت خطوبتي واستقريت هنا بس

_ أممممم تمام إتفضل حضرتك كمل كلامك

_ بس هقول إيه تاني معنديش غير إني عاوز حضرتك تساعديني بأي طريقه إني أرجعلها ثقتها في نفسها وفي الحياه من تاني ، حاسس إن مريم تايهه وبتضيع نفسها بنفسها Sad

_ ماتقلقش هترجع إن شاء الله Smile) أنا طلبت حضرتك عشان أتأكد لو فعلاً لسه لحد دلوقتي عاوز تتزوج مريم

_ مفيش لحظه مرت في حياتي ما اتمنتش فيها الأمنيه دي :')) وعندي أمل وواثق في ربنا

_ وربنا مش هيضيعك أبداً ما تقلقش ^^ المهم إنت ماتقولهاش حاجه ، سيبها بس ترتب أمورها الفتره دي ، هي إنهارده الحمدلله بدأت شغل في الشركه إللي أنا بشتغل فيها

_ شغل ليه :O طول ما أنا موجود جنبها ماتحملش هم في الدنيا !!!!!!

_ معلش سيبها على راحتها حالياً مااظنش هتتقبل منك أي مساعده ، وأنا جنبها لحد ما إن شاء الله ترجع مريم القديمه ولو كنت خير ليها ربنا يجعلكم نصيب في بعض ^^

_ يــــا رب :')) ، بجد متشكر جداً يا أستاذه داليا

_ العفو يا دكتور مريم دي أختي ومستعده أعمل أي حاجه عشان ترجعلها الضحكه من تاني

_ إن شاء الله Smile)

_ هستأذن حضرتك بقى نمشي عشان خالي وراه مشوار ضروري

_ إتفضلي حضرتك ومتشكر مره تانيه Smile

_ مع السلامه

_ مع السلامه

وقفوا فوقف خالها معاهم : فرصه سعيده يا دكتور عمرو Smile

_ أنا أسعد
~
~
~
مشيت داليا مع خالها وهي مبسوطه جداً إنها إتأكدت من مشاعر عمرو وهتفضل ورا مريم لحد ما تعقل وترجع زي ما كانت وأحسن ^_^ ......

•••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●••••••

أحمد خرج هو وأصحابه يتفسحوا شويه ، كانوا قاعدين ع الكورنيش لما هشام فجأه وقف : إيه ده إيه ده إلحق يا أحمد مش إللي ماشيه هناك دي الصاروخ Very Happy

كل أصحابه إلتفتوا ناحيتها وصفروا وهو بصله مش فاهم قصده ، غمز هشام : تقى Wink

واحد من صحابهم : إوعي الحته دي تبعك يا أبوحميد ولا إيه Very Happy Very Happy

_ بس يا جدعان لحسن وشه إحمر ههههههه

وقف أحمد بعصبيه ، مسك هشام من ياقة قميصه وصرخ في وشه بغضب : أنا مش قولتلك تحترم نفسك وماتجيبش سيرتها تاني >.<

وقفوا أصحابهم يحجزوا ومش فاهمين حاجه

هشام : إنت بترفع إيديك عليا يا احمد هي حصلّت !!!

ساب ياقة القميص بصلهم بقرف : هعصب في نفسي ليه !! قال بيقولوا عليكم صفوه جتكوا القرف >.<

قال جملته ومشي ع البيت ، حس بغيره شديده عليها ، مش مجرد غيره على واحده كده وخلاص لأ حس بغيره عليها زي ما بيغير على داليا ، حس بغيره كإنها حد يخصه !
و في اللحظه دي أول مره يحس إن عنده رغبه في الزواج منها ، بس رجع يفوق نفسه ، هيخطبها إزاي وهو ماحلتهوش حاجه !!!
لازم الإستغفار وفضل يدعي ربنا بتيسير الحال ، قرر يشيل الموضوع ده من دماغه في الوقت الحالي ..

بعد مرور شهور ...... !!!!

إنتهت حلقتنا هنا يا ترى إيه إللي إتغير في الشهور دي في حياة أبطالنا إنتظروا الحلقه الجايه #إنهارده الساعه 10 إن شاء الله عشان نكمل باقي الأحداث Wink

لـ #ندا_سليمان
ندا سليمان
ندا سليمان
Admin

عدد المساهمات : 242
تاريخ التسجيل : 23/11/2014
العمر : 30

https://nadasoliman.yoo7.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى