منتدى الأديبة ندا سليمان
ســـأكون كما أريد بأذن الله
اسمي: ندا سليمان
مواليد: السويس 1993
مكان اقامتي الان: الأسماعيلية
هوايتي: الكتابة و التصوير
حلمي: ان اكون كاتبة و أديبة
ادرس: كلية التجارة [ قسم انجليزي ] / S.C.U
صفحاتي على موقع الفيسبوك:-
للروايات بعنوان (حكايات على مر الزمان لـ ندا سليمان)
للخواطر بعنوان (ღخــواطر نــدا سليمان ღ)
رسائل بعنوان (No couple before marriage)
معتقداتي الدينية مسلمة وافتخر الحمد لله على نعمة الإسلام وكفى بها نعمة ^__^
اتمنى لكم اقامة سعيده معنا

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

منتدى الأديبة ندا سليمان
ســـأكون كما أريد بأذن الله
اسمي: ندا سليمان
مواليد: السويس 1993
مكان اقامتي الان: الأسماعيلية
هوايتي: الكتابة و التصوير
حلمي: ان اكون كاتبة و أديبة
ادرس: كلية التجارة [ قسم انجليزي ] / S.C.U
صفحاتي على موقع الفيسبوك:-
للروايات بعنوان (حكايات على مر الزمان لـ ندا سليمان)
للخواطر بعنوان (ღخــواطر نــدا سليمان ღ)
رسائل بعنوان (No couple before marriage)
معتقداتي الدينية مسلمة وافتخر الحمد لله على نعمة الإسلام وكفى بها نعمة ^__^
اتمنى لكم اقامة سعيده معنا
منتدى الأديبة ندا سليمان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الحلقة ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(18)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ

اذهب الى الأسفل

الحلقة ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(18)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ Empty الحلقة ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(18)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ

مُساهمة من طرف ندا سليمان الخميس سبتمبر 17, 2015 8:19 pm

[img]الحلقة ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(18)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ 11898910[/img]


ʚϊɞ ʚϊɞ •.¸(18)¸.• ʚϊɞ ʚϊɞ

خلّصوا الصفقه في نفس اليوم وصفوت إستأذن يزور حد من قرايبه قريب من المكان وبعدها هيرجع لندن مع قريبه وعدنان سمحله ، رجعوا الفندق ، عدنان من وقت ما كان في الطياره و هو حاسس بإجهاد شديد ، تحامل على نفسه وراح الإجتماع ، خلّص الشغل ولما رجع كان التعب تحول لإعياء شديد تملك جسمه كله ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري ، كان حاسس بهبوط وحاله أقرب للإغماء ، جسمه كله متكسر وحاسس بعطش شدييد ، دخل أوضته ومابقاش قادر ياخد نفسه وقع في الأرض ومش شايف قصاده ، حاول يقوم مش قادر يتحرك ، جسمه بينتفض ، غاب عن الوعي لحظات وبعد ما فاق فتح عيونه ، حط إيديه في جيبه بضعف فتح السجل وطلب آخر رقم كلمه وطبعاً كانت داليا ....
.
.
دخلت داليا أوضتها وحاولت تسترخي عشان تعرف تنام لإن اليوم كان مرهق جداً ، أول ما حطت راسها ع المخده من التعب نامت ‏‎squint‎‏ رمز تعبيري
مالحقتش تنام ولقت الموبايل بيرن ، إتناولته وبصت فيه بعين واحده لقت عدنان ، إستغربت وردت عليه : أيوه يا فندم ؟!

رد بصوت ضعيف : إلحقيني يا دالياااا !

قامت من نومها بفزع : عدنان بيه في إيه ‏‎gasp‎‏ رمز تعبيري ؟؟؟!!!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

_ ألوووووو ‏‎gasp‎‏ رمز تعبيري !!!!!

رمت الموبايل ع السرير وقامت بسرعه لبست هدومها وجريت على أوضته ، فضلت تخبط ع الباب مفيش رد ، وبسرعه اتصرفت وخلتهم في الفندق يفتحوا الباب بعد ما شرحتلهم الظروف ، و أول ما دخلوا لقوا عدنان واقع في الأرض ‏‎gasp‎‏ رمز تعبيري .....
~
~
~
~
_ أيوه يا داليا إهدي وفهميني كده فيه إيه !!!!

_ عدنان عنده حمى ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري

_ إنتوا فين دلوقتي وإيه إللي حصل ؟؟

_ إحنا في المستشفى ، كلمني ولقيته بيقول احلقيني يا داليا وبعدها ماردش ، فتحنا باب أوضته وكان واقع في الأرض ، الراجل بتاع الأمن إللي كان معايا من الفندق وهو بيتفحصه لقى حرارته مرتفعه جداً ، نقلناه ع المستشفى ولسه فاقد الوعي والحراره مانزلتش إحنا تقريباً واصلين من ربع ساعه ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري

_ لا حول ولا قوة إلا بالله ، طيب بلغتي حد من أهله ؟؟

_ لأ ما اعرفش رقم عمه ومراته اعرف بس رقم سما وعصام ودول مستحيل هكلمهم لإنهم في شهر العسل ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري

_ طيب خلاص إنتي خدي بالك من نفسك وأنا هكون عندك بكره الصبح إن شاء الله

_ لأ ما تتعبش نفسك يا خالو

_ أتعب نفسي إيه بس بطلي عبط وبعدين ماينفعش أسيبك في بلد ماتعرفيش حد فيه في ظروف منيله زي دي ، المهم بس خدي بالك من نفسك لحد ما اجيلك وماتقلقيش إن شاء الله كل حاجه هتبقى تمام

_ حاضر ، إن شاء الله ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري

قفلت مع خالها وحاولت تسأل أي حد يطمنها ماقدرتش ، فضلت قاعده جنب الأوضه مستنيه حد يخرج ويطمنها ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري ..

•••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●••••••

بدأ العد التنازلي لميعاد المناقشه ومريم رغم إنها مستعده كويس جداً لكن حاسه بتوتر وخوف ، وحقيقه مش هي لوحدها إللي منتظره بتوتر وخوف ، عمرو كمان منتظر اليوم ده وخايف من ردة فعلها لما يطلبها للزواج ، خايف من إنها ترفضه للمره مش عارف الكام ! من كتر ما رفضته مابقاش يعد ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري

•••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●••••••

بقالها يومين عند حماتها لإن طارق عنده مأموريه ومش عاوز يسيبها هي وداليا لوحدهم في البيت ، خيرها تقعد عند أمها ولا أمه ، حست إنه عاوزها عند أمه عشان يبقى متطمن عليها فإختارت تبقى عندها وفرح جداً من إختيارها ، نيمت بنتها وبعد ما اتطمنت إن حماتها مش عوزاها في حاجه دخلت جهزت هدومها هي وبنتها عشان طارق هيرجع الصبح ، خلصت ونامت ، الساعه 2 بالليل بدأت تحس بآلام قومتها من نومها مفزوعه ، قعدت ع السرير ومش قادره حتى تصرخ من الألم ، المفترض إن ميعاد ولادتها بعد أسبوع ، كانت فاكره إنه مغص عادي من إللي بيجيلها كل فتره في الحمل لكن الألم إزداد بشكل لا يُحتمل ، تحاملت على نفسها وقامت من سريرها ، فضلت تسند على الأثاث وحيطان البيت ، حاسه إن المسافه بين أوضتها وأوضة حماتها بقت أميال ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري ، وقفت في نص الصاله وماقدرتش تتحرك تاني ، قعدت في الأرض وصرخت ، صحيت حماتها ومعاها داليا على صرختها

_ إيه يا بنتي مالك فيكي إيه ‏‎gasp‎‏ رمز تعبيري ؟؟

_ أنا بولد يا مامااااا إلحقينييييي آآآآآه ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري
~
~
~
الساعه 6 الصبح نزل من عربية الشغل عند بيت أهله ، طلع ومش شايف قصاده من الإرهاق ، مراته وبنته وأمه وحشوه وفي نفس الوقت ماكنش بينام اليومين إللي فاتوا نفسه يلاقي قصاده سرير ، فتح باب الشقه ومالقاش أمه في أوضتها ولا سامع إذاعة القرآن الكريم إللي من يوم ما وعي ع الدنيا و أمه مابتقفلهاش طول ما هي في البيت !!
نده عليهم وهو بيدور في الأوض وملهمش أثر ، مسك موبايله ولاحظ إن أمه كلمته كتير وهو عامله صامت ومش حاسس ، إتصل بيها

_ ألو ، أيوه يا حبيبي

_ أيوه يا أمي إنتوا فين ؟؟!!

_ إحنا في المستشفى مبروك يا أبو عمر ‏‎wink‎‏ رمز تعبيري

_ عـ عمر !!!! هي شيماء ولدت ‏‎gasp‎‏ رمز تعبيري ؟؟!!

_ أيوه يا حبيبي إحنا في مستشفى ( ............) من الساعه 2 ونص بالليل

_ شيماء كويسه يا أمي ؟؟؟؟

_ أيوه يا حبيبي خد أهه كلمها

إتناول المفاتيح ونزل على طول في طريقه للمستشفى وهو بيكلمها

شيماء بوهن : أيوه يا طارق

_ حمداً على سلامتك يا حبيبتي إنتي كويسه ؟؟

_ الله يسلمك الحمدلله دلوقتي بقيت كويسه عشان سمعت صوتك ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري :'))

_ أنا بوقف تاكسي أهه وثواني وهكون عندكم أنا بجد أسف أوووي ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري ، سلام دلوقتي عشان هركب

قفل ، ركب التاكسي وعاوز يطير ع المستشفى ، النوم طار من عينيه ، مش عاوز دلوقتي غير إنه يتطمن على شيماء ويشوف إبنه ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري
كان نفسه أوي يكون جنبها ، بعد ما عرفوا ميعاد ولادتها مارضيش ياخد أي أجازات من شغله عشان يقدر يكون جنبها لحظة الولاده ، ويشاء ربنا إنها تولد قبل ميعادها بأسبوع ، متضايق من نفسه أوي وتخيل منظرها وهي تعبانه بتعاني لوحدها مع أمه ، وهو شاف حالتها قبل كده في ولادة داليا ، فضل يلوم نفسه لحد ما وصل المستشفى ، سأل عنهم وطلع للأوضه ، لقى خال شيماء واقف قدام الباب ، أول ما شافه باركله وطمنه ، شكره طارق على وقوفه جنبهم في غيابه ، دخل الأوضه وكانت أمه قاعده وأم شيماء جنبها وداليا بتلعب جنبهم أول ما شافت أبوها جريت على حضنه ، ضمها ، سلّم على أمه وحماته ، نزل داليا وراح ناحية شيماء ، إبتسمت وحاولت تتعدل ، سندها وطبع قبله على جبينها : حمداً لله على سلامتك يا حبيبتي ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري

_ الله يسلمك يا حبيبي ‏‎kiki‎‏ رمز تعبيري

_ كان نفسي أوي أكون جنبك أنا أسف أوي إنك مريتي بكل ده وأنا بعيد عنك ‏‎frown‎‏ رمز تعبيري

ربتت على إيديه بحنان : أنا عارفه إنه مش بإيديك ، ما إنت بقالك شهر مطحون من غير أجازات عشان الأستاذ عمر لما يشرف بس سيادته شكله كده طالع شقى وعنيد وبيحب المفاجآت زي باباه فجالنا قبل ميعاده بأسبوع ‏‎grin‎‏ رمز تعبيري

_ أحلى مفاجئه عملها الأستاذ عمر ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري ‏‎kiki‎‏ رمز تعبيري

_ سيدي يا سيدي إتفضل بقى سلم عليه

بص على إللي جنبها

_ يا خبر ده أنا مش شايفه وكنت هقعد عليه هو إيه الصرصار إللي إنتي جيباه ده ‏‎gasp‎‏ رمز تعبيري

خبطته على كتفه : صرصار !! طيب ماشي ماشي هو بس يكبر شويه كده وهخليه يوريك مين الصرصار لما نعمل عليك حزب كده إحنا التلاته ونشوف هتعمل إيه هه ‏‎devil‎‏ رمز تعبيري

_ ههههههههههه لأ أسفين يا سيادة الباشا عمر ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري

وهو بيشيله : بسم الله ما شاء الله ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري :'))

طبع قبله على جبينه ، ضمه لحضنه وأخده بعيد عنهم ، قرب من ودانه وهمس :
أنا عارف إنك زعلان مني وكان نفسك أكون معاك وأستقبلك بس غصب عني والله يا حبيبي أنا عشان خاطرك تعبت في الشغل شهر من غير أجازات بس ربنا ما أردش أحضر ولادتك ، بس إن شاء الله هعوضك يلا يا بطل إكبر بسرعه إنت هتبقى سندي في الدنيا وراجل البيت لأمك وأختك :')) ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري ربنا يحميك ويجعلك ذريه صالحه ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري ~

•••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●••••••

قاعده جنب سريره ومش قادره تستوعب إللي عرفته من شويه !
كل ماتمسح دموعها تنزل أكتر ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري ، مش شفقه عليه بالعكس ، بعد إللي عرفته حبته أكتر ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري بتبكي دلوقتي وحاسه بالوجع عليه وبتتخيل وقت ما حصله كده كانت حالته إيه وكان حاسس بإيه وقتها ، يا ترى حد خفف عنه ولا لأ ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري !
دلوقتي قدرت تفسر سبب عصبيته في كتير من الأحيان وتعب رجله إللي طلبت منه أكتر من مره يكشف عليها وهو بيقولها إنه عارف عنده إيه ، نفسها في اللحظه دي تضمه لحضنها وتقوله ماتخافش أنا جنبك ومش هسيبك أبداً ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري ‏‎heart‎‏ رمز تعبيري

رن موبايلها وكان خالها ، طمنته إن حرارته نزلت شويه بس لسه فاقد وعيه وأهه تحت الملاحظه ، فضلت جنبه طول الليل ، فتح عيونه بوهن ولقاها نايمه على كرسي جنب سريره ، مش عارف هي حقيقه ولا بيحلم ؟! سؤاله ماطولش كتير لإنه راح في نوم عميق ‏‎squint‎‏ رمز تعبيري ..~
.
.
الصبح كان خالها وصل ، أول ما دخل الأوضه جريت على حضنه وإنهارت ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري ، طبطب عليها وهو مش فاهم حاجه !
عدنان كان نايم فأخدها ونزلوا تحت شويه في حديقة المستشفى

_ أقدر أفهم البكا ده كله ليه !!! ده حمى يا داليا عادي يعني والحمدلله حرارته نزلت هي أه إرتفعت تاني الفجر بس الحمدلله انخفضت دلوقتي برده ليه عامله كل ده مش فاهم مبرر لخوفك المبالغ فيه ده !!!!

_ مش عارفه يا خالو المشكله مش في الحمى ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري

_ أمال إيه ؟؟!!

_ عدنان ‏‎cry‎‏ رمز تعبيري عدنان :'( :'( :'(

_ ماتجننيش يا داليا وتقلقيني أكتر من كده فيه إيه >.< !!!

_ عدنان رجليه مبتوره وبيستخدم أطراف صناعيه يا خالو :'(

_ لاحول ولا قوة إلا بالله :O !!! بتروها إمته وليه أنا مش فاهم حاجه !

_ يا خالو معرفش أنا لسه عارفه إمبارح بس مؤكد من بدري الموضوع ده :'(

_ طيب وحتى لو كده يعني مش فاهم خوفك وعياطك ده برده ليه !!!!!

_ تخيل المعاناه إللي شافها :'( وإحساسه ، تخيل الفتره العصيبه إللي مر بيها ومالقاش حد جنبه يواسيه أكيد ماكنش فيه حد جنبه ولو فيه حد مش عارفه مش عارفه بقى :'(

_ داليا ! أمممممم ممكن أسأل سؤال ؟

_ إتفضل :'(

_ إنتي فيه مشاعر جواكي يعني ناحية عدنان ؟؟!!

وقفت من مكانها وإرتبكت : إ إيه إللي بتقوله ده يا خالو !!!

_ مش عارف بس خوفك الغير مبرر عليه ، وتصرفات تانيه كتيره لاحظتها الشهور إللي فاتت ! ده غير إنك تقريباً في البيت مابقالكيش سيره غيره !!

فضلت تفرك في إيديها فإبتسم ناصر ومسك إيديها : أقعدي Smile)

_ لونك إصفر كده ليه ! وهو الحب عيب ولا جريمه يا داليا !!

_ خـ خالو لأ الموضوع مش زي ماحضرتك فاهم أنا أنا بس بحترمه وبعزه وبقدره يعني و و وده مديري وإنسان كويس طبيعي إني أتضايق عشانه وو

_ أممممم طيب أسأل سؤال تاني ، هو يعني ولنفترض ولنفترض هه مش حقيقه زي ما انتي بتقولي إنك بتحبيه أو جواكي مشاعر ناحيته وإكتشفتي حاجه زي دي هيكون موقفك إيه ! مشاعرك هتتحول ؟؟!!

_ إيه إللي بتقوله ده يا خالو ، لأ طبعاً وتتغير ليه مشاعري أنا شايفه عدنان إنسان أقرب للكمال أنا بجد ماشفتش راجل زيه ، عمر مشاعري ما تتغير ناحيته عشان سبب زي ده أبداً ! أنا هكون عكازه إللي يتسند بيه ، مايهمنيش أي حاجه

ضحك ناصر بإنتصار : طلعت منك الإعتراف من غير ما تحسي Very Happy

_ إعتراف إيه أنا أنا بقول ده لو مثلاً يعني كمثال زي ما انت قلت بجاوب

_ أه ما أنا واخد بالي Wink

_ خالوووو بطل لو سمحت >.< ثم أصلاً مش وقته ويلا نطلع نتطمن أستاذ عدنان صحي ولا لأ

_ أستاذ عدنان برده Wink ههههههههه خلاص ما تبصليش كده إتفضي قدامي
~
~
~
عدنان فاق ، إفتكر إنه شاف داليا إمبارح نايمه جنب سريره وكان فاكره حلم ، إتعدل ورفع الغطا عشان يقوم شاف رجليه من غير الأطراف ، إرتبك وفضل يبص حوليه ، لقاهم جنب السرير ، إتمنى لو كان داليا إللي شافها إمبارح دي حلم ، مش عاوزها تعرف حاجه زي دي ، فضل مخبي عنها وعن كل إللي حوليه ، كان مسيره هيقولها قبل ما يطلب منها الزواج بس ماكنش عاوزها تعرف بالطريقه دي ، كان عاوز يكون فايق ويقرا في عيونها ردة فعلها عشان يحدد هي فعلاً مختلفه ولا زيها زي غيرها Sad !!

سمع حد بيخبط ع الباب ، ولقى داليا داخله هي وخالها ، خلاص إتأكد إنها عرفت ، إتنهد بحرقه وحس بصداع شديد في راسه

ناصر وهو مبتسم : حمداً لله على سلامة حضرتك يا أستاذ عدنان

حاول يبتسم ماقدرش : الله يسلمك

بص على داليا بيحاول يقرا ملامحها وإستغرب إن ملامحها فيها فرحه ونظرتها كلها حب !!

_ حمداً لله على سلامة حضرتك يا فندم ^^

_ الله يسلمك يا داليا

_ لحظه واحده هنده للدكتور عشان يطمنا عليك Smile

خرجت تنادي للدكتور وناصر سحب كرسي وقعد جنب سرير عدنان ، جه الدكتور وطمنهم إنه ممكن يخرج بكره الصبح بس هيفضل إنهارده كمان تحت الملاحظه ، ناصر قعد يتكلم هو وعدنان شويه عن الشغل والشركات وداليا جالها تليفون من نِهال ، خرجت تكلمها في البلكونه ، لما سألتها نهال مال صوتها كإنها بسؤالها كسرت حاجز الدموع :'( ، بكت من تاني وحكتلها كل حاجه

_ إنتي متأكده يا داليا إن الموضوع فعلاً مش فارق معاكي ؟ لازم تحددي نوع مشاعرك تجاهه من دلوقتي عشان ما توجعيهوش أكتر ، متأكده إن إحساسك ناحيته من بعد ما عرفتي مش مجرد صعبان عليكي ومشفقه عليه !!!

_ إيه إللي بتقوليه ده يا نِهال لأ طبعاً مش زي ما بتقولي إني إحساسي بعد ما عرفت بقى صعبان عليا ومشفقه عليه

في نفس اللحظه دي ، جه تليفون لناصر من صاحبه لما عرف إنه في كاليفورنيا كان متفق معاه هيقابله عند باب المستشفى يسلمه حاجه ويمشي ، إستأذن ناصر من عدنان ونزل ، وعدنان إنتهز الفرصه ، عشان يحاول يستنبط ردة فعل داليا بعد ما عرفت ، إتناول الأطراف من جنب السرير ولبسها ، تحامل على نفسه ووقف بصعوبه ، راح ناحية البلكونه وإتصدم أول ما سمع جملتها :O (( إحساسي بعد ما عرفت بقى صعبان عليا ومشفقه عليه أنا يا ـــ ))
ما إستناش يسمع أكتر من كده ، حس ببراكين بتغلي في قلبه
_ ومين قالك إني مستني شفقتك يا داليا هانم >.< !!!!

بصتله بصدمه وهي مش فاهمه حاجه :O !!!

_ معلش يا نهال هكلمك وقت تاني

بصتله : مش فاهمه قصد حضرتك ؟؟؟

قرب منها والشرر بيتطاير من عينيه : أيوه أنا رجلي مبتوره وبلبس أطراف صناعيه محدش له حاجه عندي ولا إنتي ليكي حاجه عندي >.<

_ طيب وهو أنا أنا قلت حاجه Sad

في لحظة غضب مسكها من دراعها بعنف وهو بيصرخ في وشها : أنا مش هسمحلك تعمليني أضحوكه زيها ! مش هسمحلك تمثلي الخوف عليا ، لسه ما اتخلقش إللي يشفق على عدنان يا داليا إنتي فاهمه >.<

_ أه أه إيدي أنا مش فاهمه حاجه إنت تقصد إيه :'(

ساب إيديها : إطلعي بره مش عاوز أشوف وشك هنا ولا في الشركه تاني ، بعد ما ارجع لندن ألاقي إستقالتك على مكتبي

_ بس

_ هشششششش مش عاوز أسمع صوتك أخرجي حالاً بدل ما ارتكب جريمه >.< بررررررررره

جريت بخوف بره الأوضه ومش فاهمه هي عملت إيه لكل ده ولا فاهمه هو سمع إيه بالضبط ، وقفت جنب باب الأوضه مش قادره تتحرك ، حاسه بتوهه ووجع ، بس مش زي الوجع إللي هو حاسس بيه في اللحظه دي :'( ، من عصبيته شد الستاره وقعها وبدأ يكسر في كل حاجه تقابله ، سمعت داليا الصوت ودخلت ، صرخ في وشها وأمرها تخرج وفجأه فقد الوعي -_-
~
~
~
~
فضلت قاعده جنب سريره هي وخالها

_ أنا عاوز أفهم إيه إللي حصل بالضبط !

_ ماحصلش حاجه يا خالو ، المهم إن إحنا هنتطمن عليه وبعد ما يفوق هنرجع لندن

_ نرجع إزاي ، ده حرارته إرتفعت تاني !! مش هنستناه ؟!

_ لأ أنا كلمت قريبته سما وحكتلها على كل حاجه وهي كلمت أمها وأبوها وزمانهم على وصول

_ طيب إنتي كويسه Sad ؟؟

_ أنا !!! الحمدلله Sad

_ طيب فهميني حصل إيه في الربع ساعه إللي سبته فيهم !!!

_ عشان خاطري يا خالو أنا مش قادره أتكلم دلوقتي :'(

_ خلاص زي ما تحبي

فضلوا جنبه لحد ما عمه ومراة عمه وصلوا ، شكروا داليا وخالها ، وداليا على طول أخدت خالها للفندق جابت شنطتها ومشيت معاه على لندن ومن وقت ما وصلت وهي حابسه نفسها في أوضتها :'( ، من ناحيه خايفه عليه ونفسها تطمن ومن ناحية تانيه مش فاهمه هي عملت إيه لكل ده :'( !!!!
لما قفلت الموبايل قلقت نِهال وراحتلها بيت خالها ، أول ما شافتها واقفه قصادها جريت على حضنها وإنهارت :'( ، هدتها نِهال وسألتها عن إللي حصل وبعد ما داليا حكتلها

_ مش عارفه يا داليا أنا شاكه إنه مثلاً سمع آخر كلمتين من المكالمه قبل ما تقفلي إفتكر إنك بتقوليلي مشفقه عليه وفهم غلط !!!!

_ معرفش يا نِهال معرفش أنا بكلمك ولقيته قال جملته دي وبدأ إتهامات وما إدنيش فرصه حتى أفهم عشان أدافع عن نفسي :'(

_ اعذريه يا داليا واضح إن عدنان مر بمعاناه في حياته وواضح من جملته (( أنا مش هسمحلك تعمليني أضحوكه زيها ! مش هسمحلك تمثلي الخوف عليا )) إنه إتوجع من واحده مثلاً أو ضحكت عليه وحسسته بالحب وكان إحساسها مجرد شفقه !

_ غالباً لو تفسيرك صحيح تبقى كريمان إللي كانت خطيبته

_ بالضبط كده ! معلش إعذريه يا داليا

_ أنا تعبت من كتر ما اتظلمت يا نِهال ماكنتش عوزاه هو كمان يظلمني أنا ماعملتش حاجه والله والله إحساسي مش شفقه ولا عمره هيكون كده :'(
حرام عليه بجد حرام الظلم ده :'(

_ إهدي بقى يا حبيبتي ♥️ طيب كلمتي سما أو هي كلمتك ؟؟

_ لأ أنا قافله الموبايل من وقت ما رجعت Sad

•••••••●••••••••●••••••••••●•••••••••●••••••••●••••••

فاق ولقى عمه ومراة عمه جنبه ، بص حوليه مالقاش داليا !
قربت منه أم سما وضمت راسه لحضنها : حمداً على سلامتك يا روح قلب أمك ♥️ كده تقلقنا عليك وماتقولناش إنك هنا ولولا داليا ماكناش هنعرف Sad

أول ما سمع إسمها سرت قشعريره في جسمه ، إفتكر إللي عمله فيها وعصبيته وإفتكر إللي سمعه ، ماكنش عاوز يبين ردة الفعل دي حتى لو طلعت داليا زيها زي غيرها بس مش عارف ليه إنفعل بالشكل ده !!
قعد يومين عند عمه وبعدها رجع لندن بعد ما كلم سما وعصام وصمم إنهم مايقطعوش أجازة شهر العسل وطمنهم على صحته وإنه راجع لشغله وحياته عادي جداً ، داليا راحت الشركه تقدم إستقالتها بس تدافع الأول عن نفسها قبل ما تمشي لكنها مالقتهوش
.
.
رجع الشركه وقبل ما يدخل مكتبه ، راح مكتبها ومالقهاش فيه ، سأل صفوت عنها فقاله إنها جت إمبارح وسألت عنه ماكنش موجود ، دخل مكتبه ، طلب قهوه وبدأ يشتغل أو حاول يشتغل لكن ذهنه مشتت ومش قادر يركز في أي حاجه Sad دخل صفوت

_ آسف للإزعاج يا فندم في واحده بقالها يومين بتسأل على حضرتك ومُصره تقابلك !

_ مش عاوز أقابل حد دلوقتي ! حتى داليا لو جت ماتدخلهاش

خرج صفوت ورجعله تاني : يا فندم رافضه تمشي ومصممه تقابل حضرتك في أمر عاجل

_ يوووووه قلت مش عاوز أشوف حد >.<

_ طيب ممكن أدخلها لحضرتك وتقولها بنفسك لإنها ع الحال ده من يومين

_ إسمها إيه ؟!!!!

_ بتقول إسمها نِهال !

وإنتهت حلقتنا هنا إنهارده إنتظرونا في حلقة جديدة بعد بكره إن شاء الله

لـ #ندا_سليمان
ندا سليمان
ندا سليمان
Admin

عدد المساهمات : 242
تاريخ التسجيل : 23/11/2014
العمر : 30

https://nadasoliman.yoo7.com

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

الرجوع الى أعلى الصفحة

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى